24. 12. 2008

Přátelé, pěkné svátky všem, co se tady střetávají bez rozdílu víry, přesvědčení i názorů. Nikdo tu není proto, že musí, a to je přeci fajn.

3. 12. 2008

PŘEHLEDNĚ: Do čeho může Česku mluvit Brusel

Co mnohé jistě zajímá, jelikož debaty o EU jsou v Česku v rovině příliš obecné, tady tedy několik shrnutí praktických: pokračování najdete zde

22. 10. 2008

Ani hlásky neslyšeti


Rozhostilo se ticho , jak před bouří.... ale zvedá se vítr

28. 8. 2008

Pozvánka na výstavu - Invaze68 - Josef Koudelka












Staroměstské nám. - Radnice, Praha
9.8. - 10(13).9.2008

26. 8. 2008

Výživné peníze


"Anymous" Performance Art festival Plzeň ' 07.08.2008


Kapitalistická tržní společnost nám káže , že většina problémů lidstva bude
vyřešena tím, že vytvoříme dostatek peněz ve všech společnostech. Podle
statistik OSN objem peněz v oběhu skutečně na světě neustále roste, ale zároveň
přitom také roste počet hladovějících lidí.
Tento paradox jsem se snažil vyřešit tím, že jsem vařil dnes velmi hodnotné
české peníze a nabízel jsem tento výživný vývar chudým lidem. Zároveň jsem
žádal kolem procházející a viditelně dobře postavené členy naší úžasné
civilizace, aby do hrnce přihodili nějaké bankovky, aby se tím stal vývar ještě
výživnějším.
Pozice mě vývařovny byla přesně mezi křesťanským kostelem a lokální bankou.
Během svých výzev o přispění do vývaru jsem zdůrazňoval , že naše perfektní
křesťanská civilizace je postavena na dvou pilířích- a to kostel a banka. Během
toho jsem naběračkou ukazoval na směně kurzy různým měn, vyobrazené za mnou v
bankovní výloze.
Po několika stížnostech ředitele banky mě druhá výprava městská policie
zabránila v dalším vaření.

Milan 

Klausův boj s osetinskou lží

Ruský parlament se včera jednohlasně vyslovil pro uznání nezávislosti Jižní Osetie a Abcházie a jistojistě tak poskytl další ideologickou munici k protiruským atakům v západních médiích. Podle jejich autorů totiž eurasijská mocnost svou podporou dvou malých národů žijících na gruzínském území dokazuje svůj „imperiální hlad“ a agresivní záměry. Pokračování

25. 8. 2008

Americkoprdelolíbaníováonanie


Kloušov, 07.2008
Performance jako součást hudebního pořadu Laco Decziho.

Divákům jsem se snažil vysvětlit, že tím ,
že jsem ztravil polovinu mého života v Americe , tak se cítím jak rozpůlený.
Českou půlku jsem definoval jako od pasu nahoru (přece jenom se můj mozek
formoval v českém prostředí) a druhou, americkou, od pasu dolů.
Jelikož teď velká část Čechů líbá prdel američanum, oznámil jsem ,
že si tedy zkusím políbit prdel sám sobě. Po několika pokusech jsem zjistil ,
že to nezvládnu a proto jsem požádal ,jestli by mě někdo z přítomných Čechů onu prdel nepolíbil.
Jeden z hostů mě pomohl, ale jelikož se další k tomu neměli, tak mě moje asistenka napsala na prdel "PRDY" a když po chvíli zjistila ,že je tam pravopisná chyba v prdelolíbalové gramatice přepsala to na BRDY.

Věnováno Pazykovi


Jedno z našich životních témat, co zmiňujeme jen občas ... :-) ...
No řekni, ... je to krásná hlavice, hodná i tvé zdravice ... :-) ...
http://www.novinky.cz/clanek/147766-ucinky-brokolice-na-zdravi-cloveka-jsou-temer-zazracne.html

Jak zase jednou David porazil Goliáše

První vrácení licence Windows v ČR, více najdete na stránkách autora:
http://www.abclinuxu.cz/blog/kamil_paral/2008/8/vraceni-licence-windows-u-lenovo-cr

22. 8. 2008

At zije ostnata svoboda


Jako uvědomělý Čech jsem se rozhodl podpořil pobyt nových cizích vojsk na našem území, a proto jsem se vypravil do vojenského prostoru nedaleko Míšova v Brdech, abych tamní žiletkový ostnatý drát, obepínající kvótu 718 ještě více zpevnil svým přineseným klasickým ostnatým drátem. Po asi tříkilometrové pouti územím, kam je vstup zakázán, vedoucím k místu budoucího radaru, jsem narazil na detekční drát, za nímž se táhl krásný plot z žiletkového drátu, který by vám při pádu dozajista přeřezal všechny tepny.
Bylo mi jasné, že jakmile překročím detekční drát, budu mít jen krátkou dobu na to, abych splnil svou občanskou povinnost a udělal americký ostnatý drát ještě ostnatější. A vskutku jsem za několik minut zaslechl přijíždějící automobil, a protože mi bylo jasné, že vojenská policie není řádně uvědomělá a nejspíše bude bránit mému zpevňování plotu z ostnatého drátu, tak jsem skočil za křoví a schoval se do trávy.
Auto vojenské policie zastavilo přesně na místě, kde jsem překročil detekční drát, a neuvědomělí vojáci se mě snažili najít. Ale jelikož neměli psa, tak se po chvíli vzdali a odjeli.
Ovšem akce se zdařila a kus onoho ostnatého drátu teď bude ještě lépe chránit naše nové svobody.

14. 8. 2008

Pozvánka na retrospektivní výstavu Honzy Jelínka

Pro pohodlnější čtení klikni na obrázek

5. 7. 2008

Televizor HD ready či HD full

http://cs.wikipedia.org/wiki/HD_ready


Vybíráte nový televizor při přechodu na digitální signál v Plzni? Rady najdete zde

23. 6. 2008

Jan Švejnar: Nevíme, v jak hluboké krizi svět je

Rozhovor HN s českým ekonomem působícím na Michiganské univerzitě a nedávným kandidátem na úřad českého prezidenta.

Globální ekonomika v současné době bojuje se dvěma velkými problémy. Jedním z nich je stále dražší ropa. A druhým nedávná hypoteční krize, která se rozlévá z USA do dalších zemí.

Jaké jsou příčiny těchto problémů a jak s nimi lze bojovat? A existuje nebezpečí, že by mohly ohrozit růst české ekonomiky? V rozhovoru HN na tyto otázky odpověděl Jan Švejnar, český ekonom působící na Michiganské univerzitě, který nedávno kandidoval na úřad českého prezidenta.

HN: Jaké dlouhodobé dopady může mít drahá ropa na světovou ekonomiku?

Je třeba si uvědomit, že růst ceny - před pár lety byl barel za 20 až 30 dolarů - je obrovský, srovnatelný se šokem, který jsme zažili v 70. letech. Ekonomiky se drahé ropě teprve přizpůsobují.

HN: Bude již takto drahá trvale?

Je samozřejmě možnost, že její cena klesne, což by přirozeně byla ta nejlepší a nejjednodušší možnost pro země, které ropu dovážejí. Ale musíme se připravit na to, že cena by mohla zůstat tam, kde je, a možná ještě poskočit výš. Proto si myslím, že nastanou velké změny v používání ropy, zvláště v dopravě, kde se už hledají alternativy. A tento proces se nyní urychlí.

Za současných cen dává smysl hledat nová naleziště či využít ta, která nebyla rentabilní při cenně barelu 20 - 30 dolarů. Takže v horizontu tří až pěti let bych čekal zvýšení nabídky. Zároveň ale poroste i poptávka. Pokračování zde

15. 6. 2008

Lisabonská smlouva tuneluje naši suverenitu

tajemník Václava Klause, Ladislav Jakl
Co myslíte, že udělá běžný demokratický volený kolektivní orgán, když nesouhlasí s nějakou předlohou? Prostě ji zamítne – měla by asi znít normální odpověď. Jenže normální odpovědi patří do normálního světa. A v něm my již nežijeme. Žijeme v eurosvětě. A ten má jiná pravidla. Pokračování zde

14. 6. 2008

BRATŘI CÍRKVE RUKY TRHU

Milí bratři, opravdu bych byl poctěn, pokud by se našel někdo, kdo by mě mohl poskytnout dvacatero církve Ruky trhu a také napsat jaké se platí desátky. Pokud bych na to měl dostatečný podnikatelský kredit, rád bych zvážil svůj vstup mezi vyvolené. Vaše myšlenky mě velmi oslovily a rád bych je s Vámi šířil mezi neznabohy. Někdy jsem velice překvapen systémovou neznalostí některých nevěřících, neustálým prosazováním zájmů proti dvacateru a děsím se toho, kam by církev Ruky trhu mohli dovést tito neznabozi ve své nevědomosti. Trpím s Vámi bratři, jak je takovými jako oni, pošlapávána volnost trhu a samotné základy svobody. Tito lidé vůbec nechápou pojem toho slova. Díky za jakékoliv informace o církvi Ruka trhu. Byl jsem dlouho v oblastech, kde se říká "ve hvězdách", kde situace je podobná jako tady u Vás, tak nevím kam se honem obrátit o radu. Věřím, že společnými silami a vírou ve správnost našich postojů, dokážeme prosadit tuto jistě požehnanou vizi a zaženeme černé představy neznabohů na narušení čistoty našich myšlenek.

5. 6. 2008

Vážený pane primátore,-

Autor: Ivan Kraus
přečetl jsem si se zájmem Váš článek.
Domníváte se, že spor mezi divadly je spor mezi dvěma skupinami souborů, které bojují o trh a o trochu rovné podmínky na trhu.
Pokud by šlo o dvě skupiny továren na boty, měl byste pravdu.
Jde však o divadla. pokračování zde:

3. 6. 2008

Rakousko a Pražské jaro 1968

Autor:Přemysl Janýr
Mezi jiným nám jubilea poskytují příležitost pohlédnout na přítomnost z jiné perspektivy. To je obzvláště užitečné, když se srovnání ukáže pro přítomnost jako více než nelichotivé. Může to vést i k jejich ignorování a zamlčování. V připomenutí Pražského jara můžeme sledovat dva vyhraněné přístupy: okázalý nezájem až bagatelizaci na české straně a intenzívní zájem v ostatních evropských zemích, snad nesilnější v Rakousku. Oba mají své dobré důvody.

Vývoj šedesátých let, hnutí proti vietnamské válce a Flower Power, studentské revolty a mimoparlamentní opozice až po Pražské jaro byly po celém světě projevem stejné základní paradigmatické změny: odklonu od dosavadního pasivního podřizování se autoritám a akceptování mocenských struktur směrem k aktivní účasti, spolurozhodování a spoluzodpovědnosti sebevědomých občanů. Napříč politickými systémy vzniká v šedesátých letech moderní občanská společnost. pokračování zde

Izrael, anti-sionismus a nová hrozba globálního antisemitismu

Autor: Alexander Tomský
Zatímco staré formy antisemitismu mají dnes většinou zakrnělou podobu demonstrativní provokace, jimiž se mediálně proti tabu liberální společnosti prosazují nepatrné skupinky ultrapravicových nacionalistů, nebo dřímají jako konspirativní teorie židovského spiknutí v podvědomí evropské a americké civilizace, šíří se dnes světem nová vlna subtilní antisionistické a ve svých důsledcích neméně hrozivé nenávisti vůči Židům. Vyvolalo ji v život úsilí vytvořit židovský národ, respektive následný izraelsko-arabský konflikt. pokračování zde

Dítě magického socialismu

Proč je dobré míti židli, která vás nenasírá. Co se najde v kontejnerech za poklady. Proč je Bořek Šípek třída. Co měl malý Miloš Zeman v pokojíčku. A jak Václav Klaus přišel o nesmrtelnost. To prozradí Maxim Velčovský .
http://www.lidovky.cz/dite-magickeho-socialismu-094-/ln_rozhovory.asp?c=A080602_103951_ln_rozhovory_mtr

Soud do noci řešil, zda politici ovlivňují vyšetřování

Krajský soud v Praze vynese už ve čtvrtek zásadní verdikt, který může naznačit, zda se v Česku vyšetřují kauzy na objednávku politiků.
http://aktualne.centrum.cz/domaci/soudy-a-pravo/clanek.phtml?id=606954

2. 6. 2008

Výslech Milana Knížáka

Ptali jste se 30. května v 10:00 ředitele NG Milana Knížáka.
http://www.lidovky.cz/kultura-je-ucta-ke-svobode-dci-/odpovedi.asp?t=KNIZAK3

Pan radní nás musí trochu nenávidět

ROZHOVOR S JIŘÍM SUCHÝM
http://www.lidovky.cz/pan-radni-nas-musi-trochu-nenavidet-d6k-/ln_kultura.asp?c=A080602_103349_ln_kultura_fho

Dozrál čas -

Zápas menších pražských divadel, galerií a podobných institucí o přežití není jen bojem o několik milionů. Je to víc. Je to zápas o smysl a charakter státu.
http://www.lidovky.cz/dozral-cas-cs2-/ln_nazory.asp?c=A080531_133117_ln_nazory_nev

21. 5. 2008

ROZHOVOR S MILANEM RICHTEREM O GRANTECH PRO KULTURU

----------------------------------------------------------
http://www.lidovky.cz/odpovedi.asp?t=RICHTER3
----------------------------------------------------------

19. 5. 2008

Bostonska poeticka archeologie


Mili pratele
tady je neco na odlehceni:
malokdo vi, ze vetsina uzemi dnesniho Bostonu byla umele vytvorena zavazenim more. Budova , v ktere mam atelier, je take postavena na "mori". Vcera tady bagrovali obrovskou jamu a kdyz se dostali asi do 4 metrove hloubky narazili na cerne smrdute bahno, ktere navrsovali na hromadu vedle jamy.. A jak obrovsky bagr vybira lzici ony sracky, najednou jsem si vsimnul, ze na vrcholu rozplizleho kopce lezi nejaky malicky objekt. Inu nelenil jsem a hned jsme jej ukradl bostonske historii. Kdyz jsem ho umyl, tak se na me usmala tato krasna stara flasticka, ktera muze byt ze 17 .nebo 18.stoleti.
Milan
Tady je stranka pojednavajici o historii umelych zavozu more v Bostonu:
http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/fnart/fa267/bos_fill2.html

15. 5. 2008

Letadlo na ústupu? Létající inženýři s diplomatkou a v kvádru ....

Je tady mrtvo a zatuchlo, tak tady je jeden kousek z letectví. Politika není vše ...
přeci jen to může být zajímavý pohled na budoucnost dprravy, proč létat letadlem, tam se člověk musí tlačil. Další splněný sen scifistů? Koukněte na video.


http://digiweb.ihned.cz/c1-24757470-sci-fi-v-praxi-svycar-s-tryskovym-kridlem-leta-vzduchem

14. 5. 2008

Laco Deczi v Kloušově - podrobnosti II.

Dodávám za Jardu, ať si to pak třeba doplní ...

31. května vystoupí Laco Deczi v Kloušově u Merklína. Koncert se odehraje pod širým nebem uprostřed překrásné vesničky, pod Srnčím vrchem.
Zaručeně slunné počasí, slibované meteorology, inspirovalo pořadatele k rozšíření akce o další zajímavé a zábavné programy.
Hosty a fanoušky zvou do kloušovského areálu "Na pochcankách" již na 14. hodinu. Na návštěvníky bude čekat prodejní výstava obrazů galerie paní Fictumové, vystoupí performer Milan Kohout z Bostonu. Portréty návštěvníků bude kreslit akad.arch. Václav Šmolík. Program se ještě průběžně doplňuje a rozšiřuje a tak na návštěvníky mohou čekat další překvapení.
Pro občerstvení budou připraveny dva výčepy piva, pečené klobásy, vyhlášené stodské koláčky a další nealko i alko nápoje.
Odpoledne si mohou návštěvníci zpestřit procházkou po kouzelném okolí. Lesy, rybníky a malebné vesničky jsou hotovým balzámem na duši.
A pak už přijde zlatý hřeb pohodového odpoledne. Kolem 18. hodiny vystoupí Laco Deczi se svým bandem a zaplní kloušovskou kotlinku svojí úžasnou muzikou.

Podle poslední informace pokud platí vstupné 100,- Kč

10. 5. 2008

CHOBOTNICE, KTEROU UŠKRTILI NA VLASTNÍCH CHAPADLECH

Shrnutí, možná před poslední ránou do vazu. Je a nebo není to v pořádku? Jak přistupujeme k novému, zajímavému, překračujícímu a neznámému? Umíme dát prostor odborníkům a vytvořit jen prostor a podmínky pro věci přesahující politiku? Neděláme ze všeho politikum? Chcete-li, aby se zde sešli názory různých stran přidejte svůj názor či odkaz.
Drobné shrnutí a výsledky soutěže
http://www.labyrint.net/kaplicky-jan-album.htm

7. 5. 2008

Neco o zasranem nabozenstvi

Mili pratele , tady je drobna ilustrace kazdodeniho diktatu pokrytectkeho nabozenstvi u nas v panbickarske Americe ( kdyz dvakrat kliknete na nadpis tak se dostanete na ukazku "bohosluzeb" jednoho sileneho nabozenskeho fasisty, ktery je osobnim fararem jednoho z nasich prezidentskych kandidatu):

Military makes mincemeat of church-state separation
Tribune Editorial


Maybe the reason the misperception persists that there are no atheists in foxholes is that nonbelievers must either shut up about their views or be hounded out of the military.
Just ask Army Spc. Jeremy Hall, who is making a splash in the news because of the way his atheism was attacked by superiors and fellow soldiers while he was risking his life in service to his country.
Hall, 23, served two combat tours in Iraq, winning the Combat Action Badge. But he's now stationed at Fort Riley, Kan., having been returned stateside early because the Army couldn't ensure his safety.
There is something deeply amiss when we send soldiers on a mission to engender peaceful coexistence between Sunni and Shiite Muslims, yet our military doesn't seem able to offer religious tolerance to its own.
Hall recounts the events that led to his marginalization in a federal lawsuit he filed in Kansas in March. He is joined by the Military Religious Freedom Foundation, a group devoted to assisting members of the military who object to the pervasive and coercive Christian proselytizing in our armed forces.
Hall's atheism became an issue soon after it became known. On Thanksgiving 2006 while stationed outside Tikrit, Hall politely declined to join in a Christian prayer before the holiday meal. The result was a dressing down by a staff sergeant who told him that as an atheist he needed to sit
Advertisement somewhere else.
In another episode, after Hall's gun turret took a bullet that almost found an opening, the first thing a superior wanted to know was whether Hall believed in Jesus now, not whether he was OK.
Then, in July, while still in Iraq, Hall organized a meeting of the Military Association of Atheists and Freethinkers. According to Hall, after things began, Maj. Freddy Welborn disrupted the meeting with threats, saying he might bring charges against Hall for conduct detrimental to good order and discipline, and that Hall was disgracing the Constitution. (Er, I think the major has that backward.)
Welborn has denied the allegations, but The New York Times reports that another soldier at the meeting said that Hall's account was accurate.
Hall claims that he was denied a promotion in part because he wouldn't be able to ''pray with his troops.'' And of course he was returned from overseas due to physical threats from fellow soldiers and superiors. Things became so bad that he was assigned a full-time bodyguard.
This is nothing new to Mikey Weinstein, founder of the Military Religious Freedom Foundation and a former Air Force judge advocate general who also served in the Rea-gan administration. Weinstein says that he has collected nearly 8,000 complaints, mostly from Christian members of the military tired of being force-fed a narrow brand of evangelical fundamentalism.
Weinstein, who co-wrote the book With God on Our Side: One Man's War Against an Evangelical Coup in America's Military, has documented how the ranks of our military have been infiltrated by members of the Officers' Christian Fellowship and other similar organizations. On its Web site, the OCF makes no secret of its mission, which is to ''raise up a godly military'' by enlisting ''ambassadors for Christ in uniform.''
Weinstein says OCF recruitment is easy in a strict command-subordinate military where the implied message is: If you don't pray the right way, your career might stall.
Beyond the mincemeat being made of church-state separation and religious liberty, it seems particularly combustible for our armed forces to be combining ''end-times'' Christian theology with military might. That's no way to placate Muslim populations around the world.
But there's no will for change. The military's virulent religious intolerance could be eradicated tomorrow with swift sanctions against transgressors. Instead, it's winked at, and those caught proselytizing suffer no consequence.
It appears that brave men like Hall who simply wish to follow the dictates of their own conscience will be needing bodyguards for a long time to come.

---
* ROBYN BLUMNER can be reached by e-mail to blumner@sptimes.com

4. 5. 2008

Chaos na Wall Street

Jak jsem slíbil, tak činím, byť s dost velkým prodlením. Je tu překlad stati z amerických novin na téma finanční krize v USA, kterou na blog před časem připíchl Milan Kohout. Nakonec to přeložila moje dcera, neb to bylo nad moje síly. Je to psáno na anglické klávesnici, tedy bez diakritiky, snad to přežijete. Přidala do textu nějaké své vysvětlivky a komentáře, kvůli autentičnosti je ponechávám. Pro mě je to zajímavý hlavně tím dryáčnickým žurnalistickým stylem… Milanovi snad lze doporučit jediné – aby své poznání o ekonomických procesech v USA příště čerpal z poněkud méně bulvárních zdrojů. To proto, aby pak nevyvozoval mylné závěry. Pro zájemce o téma nevybavené angličtinou dodávám, že odborně výrazně fundovanějších materiálů na toto téma lze najít v českém tisku i na internetu mraky. V americkém bezpochyby také… JŠ.

Chaos na Wall Street

Strach velkych bank z velkych ztrat ohrozuje cely system, coz by melo nedozirne nasledky pro vsechny z nas. Podivejte o co jde a co s tim muzeme delat.

Co ted?

Jak bych uklidil tenhle neporadek? Neznam zadnou kouzelnou lecbu, ale nabizim nekolik skromnych navrhu.

Rozdeleni zisku

Pokud my, danovi poplatnici, budeme dale sponzorovat Wall Street, tak jak to nyni delame, Centralni banka – nebo jina organizace zrizena vladou – by nam mela dat cast zisku za zachovani techto firem.

Priklad:

V roce 1980 a 1981, Chrysler si se statni garanci pujcil 1.2 miliardy dolaru, Kdyz firma dluhy splatila, stat ziskal 311 milionu dolaru na prodeji akciovych opci, ktere ziskal za zaruku.

Pokud by firma nesehnala penize na zplaceni dluhu, strycek Sam (predpokladam americká vláda, pozn. redakce) by jim mel sam dodat hotovost, jako to udelal Izrael pro sve banky v osmdesatych letech s cilem vydelat na prodeji akcii akcii az se situace zlepsi.

Regulace

Pokud se Wall Street chysta vybudovat svuj vlastni bankovni system, pojdte ho regulovat – hlavne investicni fondy (hedge fondy) – a omezit co mohou fondy delat. Jinak, jak mohou banky, ktere jsou regulovane, ktere musi respektovat pravidla a mit kapital, konkurovat temto kovbojum, kteri se ani o jedno z toho nemuseji starat?

Pozn. moje:. Hedge fondy jsou investicni fondy soukromych osob, ktere obchoduji hlavne s financnimi derivaty, tedy opcemi, swapy, futures atd. Jejich ucel je ciste spekulativni. V USA nejsou nijak regulovany, protoze to nejsou verejne investicni fondy. Vstup do nich je omezen, muze v nich byt jen maly pocet investoru a proto obchoduji hlavne s derivaty, u kterych predpokladaji vysoke zhodnoceni. Teda hodne rizikove.

Transparentnost

Wall Street (Wall Street mysli asi obecne americke akciove investory, nerekla bych, ze mysli jen ty, kteri obchoduji na New York burze..) vydelala spoustu penez na obchodovani s tajuplnymi cenymi papiry aniz by nejak smysluplne informovala investory (asi tady mysli to, ze makleri obchodujici na burze neinformovali realne majitele penez s kterymi obchodovali, ale nevim…) o hypotekach nebo jinych aktivech, kterymi jsou tyto cenne papiry kryty. (asi to mysli tak, ze je treba mozne obchodovat jen s opci na koupi akcie, ale uz nikdo nezkouma, jakou ma ta akcie opravdu cenu, teda mel by, ale… takze kdyz se ukaze, ze je akcie bezcenna, nebo ze majitel hypoteky ji nikdy nesplati, potom ta opce ma samozrejme taky nulovou hodnotu..) Nyni je tedy ve vseobecnem zajmu odkryt co nejvice informaci, aby tyto pochybne cenne papiry pohly byt analyzovany a aby mohla byt znovu nastolena

duvera v trh.

Zacal bych s Richardem Fieldem, zakladatelem TYI (to nevim co je), ten zastava nazor – “ver svemu vstupu (tomu co do podniku vlozis)”. Programy firmy TYI umoznuji stopovat individualni aktiva, jako pujcky na auto, dluhy na kreditnich kartach a zdravotnicke pohledavky, ktere jsou ve spolecnem fondu (tohle nevim, collateral je vedlejsi, soubezny; pool je bazen ale taky sdruzeni… nevim, jak to myslel.. L Ma cenu se na to podivat.

Hypoteky

Jedna vec kterou bych se nesnazil vyresit je domaci hypotecni krize, ktera tohle vsechno zacala. Rad bych uchranil ty zcela nevinne domacnosti a potrestal spekulanty a neopatrne veritele(!!! To se asi zblaznil, ne???) Bohuzel/beda J nemam zadnou predstavu, jak to udelat rychle, s nizkymi naklady nebo dobre.

Clanek z casopisu Fortune Magazine

Co se v tom svete deje? Proc Washington utraci miliardy dolaru aby dodal hotovost obrum z Wall Street, zatimco nechava trpet majitele domu, aby se o sebe postaraili sami? Proc se federalni rezervy a Ministerstvo financi (asi) chovaji jako by meli starch, ze je konec sveta, zatimco akciovy trh se tolik nevzrusuje? A konecne, co vsechno tohle znamena pro ty, kteri nejsou financnimi profesionaly?

OK, zhluboka se nadechnete, nalijte si sklenku sveho oblibeneho piti a ja vam reknu, co se tady deje a co si myslim, ze se stane. (!!!!! Tak to je sila) Ackoli si myslim, ze se tyto problemy vyresi samy bez velkeho zemetreseni, reknu vam take, proc jsem ze svetoveho financniho systemu ted nervoznejsi, nez jsem byl kdy za 40 let, kdy pisu o svetovem obchodu a trzich.

Nakonec vam reknu, proc se bojim, ze panove z Wall street, kteri zpusobili tento velky neporadek na financnich trzich, odejdou s relativne malymi ztratami a nechaji zbytek naroda, tedy nas, nase deti a nase vnoucata, platit za jejich chyby.

Trpime pozdnimi dopady kolapsu financniho trhu, ktery byl tezce zavisly na pujcenych penezich, tento financni trh ted ale zmizel. (prirovnava to tady k postavam a vecem z pohadky O Peteru Panovi…) Takze jako v te pohadce tento financni trh mohl existovat pouze do te doby, dokud v nej vsichni verili.

Protoze to bylo prijemne, a samozrejme take vydelecne, obchodnici verili fantaziim, jako napriklad, ze ceny domu v US nikdy neklesaji nebo ze levne kratkodobe pujcky budou porad k dispozici. Obchodnici vydelavali, nakupovali a prodavali s velkym ziskem cenne papiry, kterym skoro nikdo nerozumel a asi zmensovali svoje prijmy (danove) tim, ze si pujcovali velke financni castky.

Prvni bota

Fantazie se zacaly kazit loni v cervnu, kdy Bear Stearns (to je velka investicni spolecnost, fakt fakt fakt velka J)

Bear Stearns

Type

Public NYSE: BSC

Founded

1923

Headquarters

New York City, USA

Key people

Alan Schwartz, CEO

Industry

Investment services

Products

Financial Services
Investment Banking
Investment Management

Revenue

US $16.151 billion (11/2007)

Net income

US $ 233 million (11/2007)[1]

Employees

13,566 (11/2006)

Website

www.bearstearns.com

kdy tahle firma nechala padnout dva ze svych hedge fondu kvuli problemum s cenymi papiry, ktere byli zajistene hypotekami. (to neni uplne presne, byly to hedge fondy zabyvajici se specialne tzv. “Subprime” hypotekami, to znamena hypotekami nedostatecne majetnych dluzniku, ktere jsou z podstaty potencialne hodne ziskove (pokud dluznik zaplati vysoky urok) nebo taky hodne ztratove (pokud nezaplati) viz. http://en.wikipedia.org/wiki/Bear_Stearns, ale detailum obchodu moc nerozumim..L) Dluhovy trh – US i jinde na svete – se stal kyselym soustem. Toto se stalo pro americkou ekonomiku velkou brzdou a a prineslo to dnesni zpomaleni cele ekonomiky.

I predtim nez se zeptate: je ireleventni zda jsme ci nejsme v recesi, kterou Narodni rada pro ekonomicky vyzkum definuje jako “znacne omezeni ekonomicke aktivity ve vsech sferach trvajici vice nez nekolik mesicu”. Na cem zalezi je, ze jsme v nebezpecne a pruserove (mess = bordel) situaci, ktera zapricinila ekonomicke zpomaleni, na ktere nejsme zvykli.

V cem je tato recese odlisna od tech ostatnich? Normalne se napred zhorsi ekonomicka situace a to zpusobi trable na financnich trzich. Nyni je to naopak, jsou to financni trhy, ktere tahnou ekonomiku ke dnu – zasadni rozdil, protoze financni trhy se obtizneji davaji do poradku nez ekonomika.

Hlavni politicky ekonom, Allan Meltzer z Carnegie Mellon, to nazyva neobvyklou ale ne bezprecedentni situaci” Kdy se to v US naposledy stalo? “V roce 1929, “ rekl. A to zapocalo Velkou krizi.

Ne, Meltzer nerika, ze Velka krize – 25% nezamestnanost, socialni neklid, masivni hlad, uspory milionu lidi vyparene v krachujicich bankach – by mela nastat. Ale tento precedens je znepokojujici, to je treba rici. Muzeme se jen domnivat, jak znepokojujici je to pro reditele Federalnich rezerv Bena Bernankeho, byvaleho profesora ekonomie, ktery svou profesuru ziskal za praci o Velke krizi.

Akademici nyni citi, ze ekonomicke zpomaleni z roku 1929, ktere vyustilo ve Velkou krizi, bylo z velke casti zpusobeno rozhodnutim centralni banky zprisnit uverove pravidla, misto toho, aby je uvolnila a dala do ekonomiky vice penez. S timto precedentem v mysli, vidime, jak centralni banka nyni rychle snizuje urokove sazby. Doby, kdy Alan Greenspan, snizoval urokove sazby o ctvrtinu procentniho bodu jednou za dlouhy cas, jsou davno pryc.

Strach je vinikem

Tak proc lecba zatim nepomohla? Problem je v tom, ze zdrave financni trhy, ktere vetsina lidi nikdy nevidela - stale pujcovani a pujcovani si a obchodovani mezi velkymi korporacemi – bylo paralyzovano ztratami, strachem a nejistotou. A neni mozne zbavit se ztrat, strachu a nejistoty tim, ze se snizi urokove sazby. (???)

Velke instituce jsou, abych pouzil technickeho terminu, vydesesne k smrti. Musely se cas od casu vracet zpet a odepisovat sve dodatecne ztraty na svych drzenych cennych papirech pote, co uz rekly trhu, ze vechno je v poradku. Je to jako s krtinci, ten samy problem se stale objevuje na neocekavanych mistech. …(zase nejaky pokus o vtip, kteremu nerozumim, nema cenu to prekladat)

Uz jsme meli problemy s cennymi papiry zajistenymi hypotekami, .. collateralized debt obligations, collateralized loan obligations, financial insurers, structured investment vehicles, asset-backed commercial paper, auction rate securities, liquidity puts… tohle vsechno jsou financni instrumenty nebo derivaty, nema cenu to prekladat proste uz meli problemy s tolika financnimi instrumenty.. a tentokrat se vsadim, ze to budou swapy, ktere budou na poradu dne.

Jeden vysoce postavený zamestnanec US centralni banky (FED) mi v poslednim zachvevu otevrenosti rekl,:”Jednoho dne zjistis, ze nevis, co mas ve svem portfoliu, tak jak muzes vedet, co maji v portfoliu lide, co si od tebe chteji pujcit?” Spojte tento fakt s tim, ze velke firmy maji kvuli svym ztratam nedostatek kapitalu a ze maji strach, ze si nebudou moci pujcit dostatek kratkodobych prostredku, aby dostaly svym zavazkum, a muzete videt proc uvery vyschly. (???)

Opravneny strach vyvolava fakt, ze pokud jedna velka financni instituce padne, vyvola to dominovy efekt a stahne ke dnu dalsi na celem svete. Velke firmy jsou navzajem natolik propojeny, ze pad jedne protistrany muze zpusobit pad druhe protistrany na druhem konci sveta.

Dlouhodoby vyhled

V roce 1998 zaridil pomoc Long-Term Capital Management hedge fondu protoze mel 1.25 bilionu v transakcich mezi ostatnimi institucemi. Dnes se tato castka zda nepatrna v porovnani s faktem, ze Wall Street vytvorila paralelni bankovni system, kde hedge fondy, investicni banky a ostatni z podstaty neregulovane instituce prevzaly z velke casti bussines regulovanych komercnich bank.

28. 4. 2008

INFO PRO ÚČASTNÍKY BLOGU

Tak pro Vaši informaci, na blogu je v tuto chvíli přihlášeno 12 lidí (opravuji již 13) jako dopisovatelů a někteří nás asi čtou i když s přihlášením zatím váhají, přestože je to k ničemu nezavazuje. Jen mohou též vkládat své samostatné hlavní příspěvky a ne jen komentáře jako podepsaný anonym. Někteří čerstvě přihlášení se jestě osmělují, aby to pak naprali na blog naostro. Na levou stranu blogu jdou Vaše příspěvky a na pravé jsou stálejší rady, odkazy, tipy. Máte-li něco na pravou stranu, tu z podstaty blogu může spravovat jen admin. Proto pokud něco máte do pravé části, pošlete mi to mailem a já to vložím. Vkládejte cokoliv bez hranic témat. Cokoliv co myslíte, že by mohlo zajímat tohle uskupení. Ladas

27. 4. 2008

Konec utopické víry v liberální demokracii

Britský filozof John Gray bývá občas označován za antipokrokáře. Ve svém souboru kratších úvah, které vyšly v českém překladu v roce 2006 pod názvem Kacířství: Eseje proti pokroku a jiným iluzím, tvrdí, že víra v pokrok souvisí s původně náboženským přesvědčením, že člověk nepatří do zvířecí říše, ale má speciální poslání. Naše víra v nezastavitelný pokrok, který vyústí do stavu univerzální stability a ekonomické prosperity, je jen ničím neopodstatněnou verzí křesťansko-židovské eschatologie. Pokračování je na webu:
http://www.lidovky.cz/konec-utopicke-viry-v-liberalni-demokracii-f2u-/ln_noviny.asp?c=A080426_000110_ln_noviny_sko&klic=225149&mes=080426_0

25. 4. 2008

Příběh Pavla Wonky dosud neskončil

Když jsem před dvaceti lety uslyšel ve vysílání zahraničního rozhlasu, že ve vazební věznici v Hradci Králové 24. dubna 1988 zemřel Pavel Wonka, pomyslel jsem si, že zdejší komunistické bestie už ztratily poslední zbytky soudnosti: v době, kdy v Moskvě běžela naplno perestrojka a v Polsku se vláda chystala zasednout za kulatý stůl s opozicí, československý režim fyzicky likvidoval své kritiky jako v době svého nástupu v padesátých letech.
http://www.lidovky.cz/pribeh-pavla-wonky-dosud-neskoncil-duz-/ln_nazory.asp?c=A080425_131443_ln_nazory_bat

23. 4. 2008

Mozna , ze bude pro nekoho zajimave nahlednut do nasi korespondence

< Od: Milan Kohout
Předmět: Milan
Datum: 20.4.2008 21:06:56





Mili pratele tady je clanek o me performanci v bostonskem
anarchistickem (temer samizdatovem) casopisu:


http://boston.indymedia.org/usermedia/application/12/204298_1_baamissue8.pdf

(pro odkaz dvakrat kliknete na nadpis)


At zije osvobozeni od kapitalistickotrzniho diktatu.
Milan




On Apr 21, 2008, at 3:09 AM, hromi herman wrote:


Ahoj Milane,


díky za informaci a zdar Tvému osvobozování, jen mě prosím,
jestli Ti vyjde čas, sděl, jak si po tom osovobození
představuješ ten osvobozený svět, jeho základní funkce resp. o
jaké myšlenky nebo vize a konkrétní cíle v něm budou lidé
usilovat, či přijímat a hlavně na jaké materiální resp.
hospodářské bázi budou své představy uskutečňovat. Protože
jinak těmto nadsazeným výkřikům, které od Tebe tak
přijímám, nemohu š věřit, zvlášť když vím, že po všech
těch našich krátkých názorových výměnách, víra pro Tebe
nic neznamená nebo resp. jen další formu ideologického
zotročení a o tržní společnosti raději ani nemluvě. Z Minsku
zdraví srdečně jeden chromý







Od: Milan Kohout
< Předmět: Re: Milan
< Datum: 21.4.2008 18:46:36





Hermane
ja vim ze se bavime porad dokola. A ze obhajci kapitlisticke
ekonomiky budou donekonecna trvrdit , ze je to system nejucinejsi a nejprirozenejsi, jediny mozny a jediny funkcni. Ale to nasi ubohou zemekouli nezajima a vesele se dal riti doprdele pod natlakem neuveritelne lidske spotrebni nenazranosti. Samozrejme nejefektivnejsi v nasich "zapadnich" ekonomikach.
Hermane, ja na ty "rozumne" obhajoby kapitalismu uz seru. Muj rozum a
moje osobni zkusenost me rikaji, ze je to system hnusny , vulgarni ,
sobecky a nenazrany. A je me jedno, jestli uvedomeli kapitaliste hned
zacnou zvonit na poplacha varovat pred "levicovymi" nazory a snesou hned rady dukazu o tom, kam to doslo v predchozich socanskych statem
kontrolovanych ekonomickych systemech. Ja uz toho mam dost.
Je jasne , ze se musime obratit k nejakemu systemu, ktery bude
paradoxne nabizet mene pro kazdeho a krotit jeho nenazranost. Musime
najit zpusob jak produkovat jen veci nutne potrebne k zivotu a ne
porad drave souperit s milionem trznich sracek a nekonecnych
modelovych modifikaci , jen proto , ze to "dava lidem praci" a zisk do kapes zbohatlickych prasat. Musime se vysrat na volny trh, konkurenci a svetove monopoly vyroby presouvajici nesmyslne zbozi z jednoho konce planety na druhy a vratit se k produkci v lokalnich ekonomikach atd. Musime se naucit se o vysledky
produkce spravedlive podilet a ne nechat nekde chcipat lidi hladem, zatimco si tam pakujeme kapsy.Ale to samozrejme vse sam vis.
My tady v americe jsme se totalne zaprodali posranemu zbozi. Me uz sere otroceni spotrebe. Totiz, kdyz se k tomu nepridas , tak ti ten idiotskej kapitalismus vyvrhne ze sveho zbesileho proudu a jsi uplne bez prostredku k preziti. Takze ti nedava zadnou volbu a nejaky keci o demokracii me jen rozesmavaji. Demokracie uz tady davno neexistuje a stala se z ni jen hracka v rukach velkeho bratra kapitalismu.
S pozdravem "do prdele s kapitalismem a loutkovou demokracii"
zdravi Milan







h.herman@seznam.cz
Subject: Re: Milan
Date: April 22, 2008 3:25:29 AM EDT
To: milan@vzavenue.net



Ahoj Milane,



to je konečně odpověď, kde mohu podepsat aspoň tato Tvá slova: "Je jasne , ze se musime obratit k nejakemu systemu, ktery bude paradoxne nabizet mene pro kazdeho a krotit jeho nenazranost. Musime najit zpusob jak produkovat jen veci nutne potrebne k zivotu a ne porad drave souperit s milionem trznich sracek a nekonecnych modelovych modifikaci , jen proto , ze to "dava lidem praci" a zisk do kapes zbohatlickych prasat... a a ne nechat nekde chcipat lidi hladem. " Vše ostatní beru s rezervou, protože to stále nedává odpověď, jak se dále vyvíjet. Cesta národních ekonomik se zvrhla vždycky v nacionalistické ekonomiky včetně rozdělení vojensko-politických sfér vlivu s koloniální ekonomikou. Nemysli si, že jsem tak omezený, abych neviděl krizi kapitalismu a demokracie, která se mnohde stává násilnou karikaturou svobody. Ale nerad, opravdu nerad musím konstatovat, že socialismus alias státní oligarchokapitalismus v Rusku nebo v Číně a jeho po světě roztroušené odrůdy (Venezuela, Bělorusko a další a další) vede ve své konečně podobě podle mého soudu ještě k většímu sebezničení. Ideologie spotřeby je strašlivá, protože si přisvojila a stále přisvojuje takzvaně všechny atributy hodnot a znehodnocuje je na produkty. Není v zájmu této ideologie pochopit, že směšná prašinka země je právě prašinkou všehomíra, nebo chceš-li částicí nekonečného rozměru bytí v našem pojetí, pro které naše civilizace se spotřebou vlastně nic neznamená než jen život či neživot nějaké planety. Zanikne-li, pak proto, že si neuvědomila své místo v této soustavě, které můžeme opět z našeho pozemského pojetí připisovat v naší terminologii nekonečný, nebo podle mě božský rozměr.

Z Minsku jeden chromý








From: milan@vzavenue.net
Subject: Re: Milan
Date: April 22, 2008 1:25:18 PM EDT
To: h.herman@seznam.cz


Hermane
 i ja s tebou v mnohem souhlasim. Ale ty bozske rozmery bych vynechal. Odklon od zasraneho kapitalismu jeste nemusi znamenat priklon k bozskym rozmerum. To probiha dnes v rade zemi, kde se spolecnost snazi prevzit kontrolu nad prichazejici katastrofou konzumu tim , ze se obraci na nabozenstvi , jako systemu, jez by sjednotil davy a tim je privedl do stavu schopneho zmeny. To je pro me desive a po me osobni zkusenosti s banbickarema v nasi americe , velmi neprijatelne. Rozum a vira se navzajem  temer vylucuji. 
Ale mozna, ze prave v tech znovu se tvoricich a novych modelech "sociku" jako je Venezuela, Bolivie, Paraquay, Nepal a dasich se rodi nadeje na reseni. Treba Venezuelsky model se snazi vytvorit naprosto nove pojeti sociku a jak sis mohl vsimnout dokonce Chavesovi v "demokratickych" volbach zatrhli prilis extremni zmeny. Ostatne moji studenti se tam odsad nedavno vratitli a byli z venezuelske revoluce nadseni. Samozrejme , ze v zapadnich, prevazne privatne vlastnenych mediich, se muzes docist jen zbesile vykriky rozzurenych kapitalistu a jejich ideologickych nohsledu, kteri vetri ztratu jejich zasranych privatnich majetku. Ale dle meho nazoru , jediny zpusob , jak odvratit globalni sebedestrukci, bude opet  tkvet v  kolektivnim vlastnictvi vyrobnich prostredku a naslednem rozumovem konsensu cele spolecnosti. Jak chces od privatniho kapitalisty, aby produkoval jen nezbytne potrebne veci a jen v nutne mire? To je naprosto proti cele filosofii kapitalismu, jako systemu stojicimu na chrleni , zisku a neustalem "rustu" a zaroven systemu zajistujicimu si neustalou a nicim neohrozenou kontinuitu pomoci koupenych "demokratickych" voleb . 
Zdravi Milan , "snazici se sam zbavit zaslepene nenavisti proti jakymkoliv kolektivistickych ideim" ( coz je pochopitelne po nasi zkusenosti z naseho ceskeho jakehosi zrudne deformovaneho sociku). 






From: h.herman@seznam.cz
Subject: Re: Milan
Date: April 23, 2008 2:49:38 AM EDT
To: milan@vzavenue.net



Ahoj Milane,

díky za odpověď, dobře, když ne božské rozměry, což zní samozřejmě anachronicky, tak tedy rozměr víry. To, co říkáš o pánbíčkářství, plně tomu rozumím a chápu to; a když jsem byl v Chicagu a přepínal jeden kanál za druhým a viděl to téměř fanatické vytržení a uvádění se do extáze, nemohl jsem si nevzpomenout na podobná shromáždění soudruhů a jejich fanatismus, o hitlerovských masových bakchanáliích nemluvě. Ale opět když jsem o tom přemýšlel hlouběji proč právě v USA, nemohl jsem nevzít na vědomí genofond USA, jejich mladou historii a totalitní ideologii spotřeby a růstu a bylo mně jasné, že mnohým těmto lidem, kteří se nahrnulo do USA ve 20. století z bídných poměrů mnohých zemí Latinské a Jižní Ameriky bez vzdělání a bez kvalifikace za vysněným snem, i tato forma intenzivně prožívaného religiosmu nahrazuje myšlenkový svět. Položil jsem si pak ještě otázku. Co je v dané situaci a jejich poměrech lepší: uvíznout někde ve slumových čtvrtích bohatých měst a živit se kriminalitou nebo se vracet k překonané formě víry se všemi jejími omyly a nebezpečenstvími? I tuto byť realitě neodpovídající náboženskou nabídku, považuji za možnost, protože je to stále jedna z možností, jedna z mnoha cest, které stále podle mého soudu USA nabízejí, nikoli předkládají jako diktát.

Kolektivní vlastnictví? Trochu mě to překvapilo, Milane, protože ty si tuto dobu zažil v zemi, tedy u nás v bývalém Československu a mohl jsi vidět konce toho vlastnictví, které těžilo hodně dlouho z vlastnictví nabytého v první republice, navíc pokřtěného jakousi rakousko-uherskou předchůdkyní nynější Evropské unie. A vývoj: nejdříve oslňující kvantita a plošně přerozdělující rovnostářství se stranickým privilegismem s pomalým ústupem od kvality, individuálního zájmu a nasazení ke stagnaci, stínové ekonomice atd.

Venezuela, byť mám jen dílčí informace těží z ropy a její socialismus vykazuje podobnou tendenci. Zatím má z čeho brát a co znárodňovat. Ale jak dlouho? Zmínil si demokracii v té souvislosti. Mohl bych stejným způsobem připomenout, že demokracie v zemích, kde byla, byť jen třeba papírově, zdaleka neumírá ze dne na den. Stačí se jen podívat, jak byla zlikvidována před více než 80 lety postupně v Německu nástupem Hitlera v rozmezí let 1924 - 1933 až 1935. A co Československo po II. světové válce se svou polodemokracií v letech 1945-1948. A konečně Rusko, kde žádná demokracie nikdy nebyla, je příkladem toho, že zvraty ze dne na den k revoluční totalitě jsou možné právě v zemích, které demokracií nikdy zasažené nebyly.
Nezlob se, ale sílu demokracie a její šanci stále vidím v tom, respektive její nynější absenci, že si globální otázku růstu a spotřeby naší planety nedokázala dosud vetknout do své myšlenkové výbavy a promítnout ji resp. materializovat ji v takových oblastech jako je především školství, zdravotnictví a kultura. Naopak česká sociální demokracie ještě holduje této sebezáhubné ideologii spotřeby a růstu. Neměj za zlé kapitalistickému systému, který vychází ve své většině představitelů z egoistického ukojení především vlastních zájmů (který na druhé straně umožnil nevídaný technologický rozvoj a posunutí našeho světa resp. jeho vývoje v mnoha oblastech a otázkách), že si v tvrdém světě nelítostné a ničeho se neštítící konkurence tak počíná. Nevidí se totiž v zrcadle, které by varovalo, k jakým sebezáhubným koncům prorůstová politika a spotřební náboženství vedou. Z Minsku jeden chromý

20. 4. 2008

I. Pokusy o krádež dějin - 1. Popírání šoa v ideologii islámu

Zatímco v posledních letech máme možnost poznávat fenomén popírání holocaustu z různých zdrojů a pohledů, pokud jde o Evropu nebo USA, stranou zájmu zůstává dlouhodobé a systematické popírání šoa v islámských zemích. V západní kultuře jsou aktivity popíračů buď přímo trestné, nebo alespoň pokládané za periferní a patologický jev, na Předním východě jsou mnohdy legitimní součástí státní propagandy. Podstatou této propagandy je tvrzení, že Židé si holocaust vymysleli, aby z něj mohli těžit. Pokračovvání viz:
http://tydlitatova.blog.idnes.cz/c/32251/I-Pokusy-o-kradez-dejin-1-Popirani-soa-v-ideologii-islamu.html

18. 4. 2008

Veselotragicka vzpominka na totalitu


Tak se probiram mym archivem a narazil jsem na dutku udelenou Miloskovi. Pro ty , kteri si pamatuji na undergroundovou akci v Holubine, kterou jsem s Miloskem delal, se naramne pobavi.
Milan
PS. Doufam , ze mu dnesni uvedomeli kapitaliste dutku opet neudeli.

Adobe Photoshop Lightroom 2.0 dostupný v beta verzi

Veřejná beta verze Lightroom 2.0, programu určeného profesionálním fotografům pro správu, úpravy a předvádění velkého množství digitálních fotografií, obsahuje různá vylepšení, např. podporu dvou monitorů, místní korekce zesvětlení a ztmavení a jako první aplikace od Adobe má 64bitovou podporu pro Mac OS X 10.5 na počítačích Mac s procesory Intel a na 64bitových operačních systémech Microsoft Vista.
TISKOVÁ ZPRÁVA
http://www.ifotovideo.cz/clanek.php?id=1576

17. 4. 2008

Maloměšťáctví je službou stylu

A ještě jeden včerejší příspěvek tamtéž ....
http://www.literarky.cz/index.php?p=clanek&id=5199

Má liberalismus v České republice šanci?

V síti jsem ještě narazil na jeden starší článeček o liberalismu v Čechách od Jiřího Peheho, tak na tom bychom se mohli shodnout, co říkáte?
http://www.literarky.cz/?p=clanek&id=2477

15. 4. 2008

Možná je taková konvergence možná ....

Ještě jeden zajímavý příspěvek k Milanovo E.Kohákovi ... nebuďme alergičtí na názory Erazimů či Milanů, ale na falešné projekty a myšlenky, hamounské vychcánky či vychcané sobecké jedince ...


Krátkým spojením se mi z hloubky paměti vynořil titul jedné útlé brožury, ve které jsem listoval přesně před čtyřiceti lety. Jmenovala se Konvergence – ano či ne? a její autor se v atmosféře politického uvolnění zamýšlel, zda se kapitalismus a socialismus místo soupeření nemohou sbližovat a nakonec splynout. Než se vzájemně zničit, jevilo se mu šikovnější skloubit to lepší z obou systémů ...
http://www.literarky.cz/?p=clanek&id=5043

Hájek: Prezident nemusí říkat, proč nejmenoval Langera soudcem

12. 4. 2008

Pripojuji clanek od jednoho moudreho cloveka:

Kdyz jsem prisel do Bostonu pred dvaceti lety , tak me nekdo dovlekl na jakysi mejdan a tam stal Erazim Kohak, tehdy profesor na Boston University. Kdyz me Kohak zacal popisovat vulgarni sobectvi kapitalismu a s nim spojenou degradaci dustojnosti cloveka , tak jsem si tehdy rikal: "co je to za vola, ma "svobodu" a furt drskuje."

No, dneska, po radne prozite zkusenosti z nasi"svobody trhu" s nim musim souhlasit.
Ach, ta nase "demokracie" , co jest jen koupenou devkou,
mam zizen a hlavu lehkouuuuuuuuuuuuuuu
Milan

7. 4. 2008

Ještě jednou Zelený

24.03.2008: Devatero řemesel, desátá … (Krátká „esejka“ - osobní příběh)

Autor: Milan Zelený

Začalo to vše velmi nevinnou pasáží z knihy Roberta A. Heinleina. Četl jsem ji jako ve snách, změnila můj život.
Lidská bytost by měla být schopná vyměnit plenku, naplánovat invazi, zabít vepře, zajmout loď, navrhnut budovu, psát sonety, vyrovnat účty, postavit zeď, srovnat zlomenou kost, utěšit umírajícího, vykonat rozkaz, dát rozkaz, spolupracovat, jednat sám, řešit rovnice, analyzovat nový problém, kydat hnůj, naprogramovat počítač, uvařit chutné jídlo, bít se zdatně, zemřít chrabře. Specializace patří hmyzu.
Nechtěl jsem uvěřit. Po tom všem specialistickém modlářství specializace, komunistické „rozvinuté“ dělby práce a nesmyslech o devateru řemesel a držení se kopyta – ejhle, lidská bytost! Člověk, který odmítá žít příkladem hmyzu.
Pochopil jsem, že lidská bytost, aby byla lidskou, musí umět, musí znát, musí vědět, musí se učit, stále se musí učit. Všechno. Nebo, při nejmenším, jak jen nejvíc zmůže. Lidská bytost musí být ucelená a komplexní, ne částečná, atomizovaná, rozškatulkovaná – jinak by žila životem hmyzu. Brrr, jaká to představa!
Zatoužil jsem stát se lidskou bytostí.

pokračování: http://blog.aktualne.centrum.cz/utf/blogy/milan-zeleny.php?itemid=3004

5. 4. 2008

Mam se zase popadat smichy za bricho?

Tak se tady strhla nazorova smrt. A nevyresila zase nic. Jako milionkrat
pred tim. Co ted? Smat se nebo brecet? Nebo, ze by pomohlo diskutovani? Tomu
me nezbyva nic jineho nez se zasmat. Zrejme je docela mozne, ze kazdy citi
sve okoli jinak. Nekoho zrejme bude srat okolni svet vice, nekoho mene,
nekdo se s nim ztotozni, nekdo si prisadi. Zkusim sve drivejsi vyroky trochu
otesat a utvorit je pro vas „demokraty" trochu stravitelnejsimy.

Tedy ja jsem clovek nevzdelany. Neucil jsem se na vysokych skolach jak
oklamat zakazniky, neucil jsem se jak okrast spoluobcany ani jsem se neucil,
jak predkladat vhodne statistiky nebo budovat verejne mineni. Jedno mam ale
od narozeni a to se jmenuje CIT. No, cit ma kazdy, reknete, ale kazdy zrejme
jiny. Jenze, ja mam takovy, na ktery se mohu spolehnout, jo, nekdy take
slapnu vedle, ale vcelku to docela jde. Umelec sice nejsem, barometr
spolecnosti take ne, ale co mam delat, musim s tim nejak vystacit.

Ale ted k veci. Stale me rozciluje ta vase demokracie. Kazdy vykrikuje
demokratie, ale ve skutecne podstate veci, neco takoveho vubec existovat
nemuze. Jenom pouze jako slovo. Bohuzel nic jineho. Tak si treba predstavim
tisic rodilych demokratu na vandru s ruksakama na zadech, jak se
demokraticky dohaduji, jestli jako skupinka pujdou z bodu A do bodu B nebo
C. Myslite ze se dokazi demokraticky dohodnout bez toho, aby nikdo z nich
nebyl dojaty a nespokojeny. Nebo se roztrhnou a jedna skupinka pujde sem a
druha tam? Nebo se budou dohadovat tak dlouho, az nastane noc? Do toho se
jeste vlozi majitele pivnich stanku a hospudek a zacnou podporovat silnejsi
skupinu, co miri do jejich hospudek, atd atd. Az se mozna vsichni poperou.
To snad nemyslite vazne. Toto je demokracie? Kdykoliv budete na pochybach,
postavte si takovyhle jednoduchy modylek a reste na nem pochyby. Proto ja
rikam, ze demokracie neni vubec mozna a tedy ani neexistuje. Pouze jako
slovo, nic vic.

Politicky rezim nebo system ve kterym se dneska nachazime mohu nejmirnejsimy
slovy nazvat Hard business-demokratie, trochu tvrdeji: Urvi co muzes,
nekoukej na ztraty.

Proto jsem napsal, ze je me to lito. A jestli nekdo nevidi nebo nevnima, jak
jsme utahovani, jak se stradaji data, jak jsme vsude filmovani a ukladani do
archivu s miliony gigabajtu pro pozdejsi potrebu, tak je me ho lito. Ja zu
nevim co mam k tomu dal rict. Lidi jsou medialne presvedceny ze ziji v
demokracii, mozna vy take, ja ale v zadnem pripade. A chtel bych to zvratit
na neco lepsiho. Ze to pujde vasi demokratickou cestou a vecnymi diskuzemi a
zvanenim a analyzami, na to mohu pouze zakroutit hlavou, ze ne. Uz vas vidim
jak sedite s hrneckem u reky a nabirate vodu a vylevate ji na breh v
predvedceni, ze jednou prece jenom tu reku vylijete. A z te nadherne vize se
ted skutecne popadam smichy za bricho!

Tak vidim, ze se zase jednou bude muset sahnout k nejpocetnejsi skupine
lidstva a to budou zase ti chudaci, tzv. Proletariat. A ja bych si teda
vystrelil z te Aurory, pokud tam jeste je. A potom si budou ti chudaci muset
dat pozor, aby se jim tam nevmisili zase demokrate, jinak jim to k nicemu
nebylo. A nejenom demokrate, ale i ostatni zlatokopove vsemozneho razeni,
abych byl presnejsi. Jednou jednoho obycejneho seriozniho vladce. Ne Lenina,
ne Stalina, ne Koreu, ne Kubu, ne USA, ne Euro atd. A jeste bych jim
doporucil, aby politici a ostatni urednici podporujici rezim dostavali
prumernou mzdu a zadne dalsi vyhody. Vyreseno!

Tak nejak jsem myslel sve drivejsi zpovedi a vy jste se nemuseli vubec
rozcilovat. Nikdo zrejme nebude chtit Rusko a vsechny ostatni dalsi do ted
zname rezimy, vcetne feudalismu a ja k tomu jeste pridavne nechci dnes
znamou demokratii.

A jeste pridavkem k tomu vsemu nechci vecne diskutovat o hovne, kdyz vim, ze
ho nemohu zmenit.

Do jiste miry se divim tomu, jak vam to dlouho vydrzelo. No docela to
hranici zu s ...,

to radeji uz psat nebudu, jinak me budete nekam posilat. Ja nevim, dava vam
to pocit, ze se snad aktivne podilite na stavbe sve rodne vlasti? Jezisi, to
musim zase zvednou oci v sloup!

A jeste se k necemu priznam, mrknul jsem se na ty clanky Hermana Chromeho,
precetl jsem si dva odstavce a zase jsem to zavrel. Me to kydani a neustale
se stourani v uplynulych vecech fakticky nebavi. To se neco stane a potom se
objevi tisice clanku a nazoru a nic to nekomu nepomuze. No jo, rozsiri to
vas svetovy obzor, a co dal?

Piste clanky, jo, hodne, zverejnujte je treba na nadrazi nebo na lamparne.
Piste sve nazory a oni vam stejne jednou prodaji vsechny vodarny a reky nebo
co jeste nekam do Nemecka nebo Ameriky nebo kam. Dyt je to jedno!

Me to uz nebavi, ja si chci jit akorat vystrelit z te Aurory, aby se to zu
hnulo nekam dopredu. Zatim nemohu, tak cekam, zrejme se toho stejne nedockam
a tak vam tady posilam link na mych par fotek, jestli to nekoho zajima:
http://s149.photobucket.com/albums/s51/rande_cz/1_ALBA%20CLENU/Vienna/

Miloš K. Vienna

4. 4. 2008

Vlkoni na webu

Musím zúčastněné a hlavně autora Tomáše Kůse upozornit na vlkoně na webu, jistý Dobrovský tuším, nafotil sérii vlkoňů a dole v obrazech Plzně právě běží obrazy vlkoňů.(možná se to víc bude střídat s jinými odkazy). Když to dvakrát prokliknete jste na jeho fotoalbu a tam je halda vlkoňů. Dejte slide show a můžete čubrnět. Nebo tady rovno ....
http://www.flickr.com/photos/lukecz/2382511275/in/set-72157604355242698/

Otevření cyklostezky Praha-Paříž na spadnutí

Na tomhle linku najdete informace o cyklostezce Praha-Plzeň-Paříž a také o dalších trasách - pro inspiraci na dovolenou.

Má také jezdit cyklobus Plzeň-Příbram, pokud byste si chtěli udělat kolečko kolem bývalého sila SS-20 či v budoucnu kolem americké radarové základny.

Moc z toho vojenského prostoru ale zpřístupněno není.

Vladimír Voděra

2. 4. 2008

Jak se Cesko obraci z naruce ruskeho imperialismu do naruce americkeho.

Mili pratele 

tady je male cviceni v anglickem jazyce (nasem novem jazyce imperialistickem) velmi vystizne popisujici stav veci. (Howard Zinn je profesor u nas na Boston Universite.) 
Ja vim, americke prdele jsou oproti ruskym pekne umyte a navonene, takze v Brdech nic nezasmradi. 
Milan 
Clanek prikladam:

30. 3. 2008

kratcepozdni odpoved Miloskovi

Inu jen kratce, neb me kapitalismus nenechava vydechnout . To asi, abych si otrockou praci zaslouzil tu nadhernou svobodu... zrovna jsem se studenty probiral , co to je svoboda a jak se v ruznych systemech lisi klece, ktere si sami krasne vytvarime a vzpomel jsem si na ten vesely prispevek Milosuv, v kterem psal o svych pocitech z navstevy Kuby a rozcarovani z naseho kapitalismu a jak lituje , ze nevstoupil za totality do strany.

 Ja jsem mel podobnou reakci, kdyz jsem se vypravil na Kubu z vypravou americkych cernochu z jedne bostonske skoly na sklonku minuleho tisicileti.. Najednou jsem mel pocit, ze vstupuji do jine, ale velmi zname klece a ze se me tam desne dobre dycha. Jak je vseobecne znamo, kdyz se Solzenicyn dokutalel do Ameriky, tak mnoho americanu ocekavalo, jak jim ten disident , co tak trpel za totality pochvali " ten svobodny kapitalisticky svet trhu" a zazene vsechny pochybnosti o trhlinach jejich sytemu. Pan Solzenicyn jim ale po kratke dobe vyrazil dech , kdyz na promoci Harvardske university u nas v Bostonu prohlasil, ze "klec socialismu s Rusku byla velmi tesna ,ale klec takzvaneho svobodneho kapitalismu je jeste tesnejsi". Samozrejme, ze mluvil o sve definici klece, jako dusevnim prostoru a o svem znechuceni ze sveta trhu, kde jsou spricle  klece definovany jako mriz penez a  i kdyz jich mas dostatek, tak to jeste nezamena, ze je tvoje klec velmi prostorna. 
Ja s nim dneska v podstate souhlasim. Pres vsechny kydy o demokracii , zijeme v systemu postavenem na principech kapitalismu a uz davno jsem prehodnotil svuj blud o tom ze , vedomi predchazi byti, kdyz je naprosto jasne ze byti je tim tvurcem naseho vedomi. A kdo tomu neveri, at sem bezi a overi si jake prevazne vseoobecne vedomi panuje mezi nasimi obcany a jak je od narozeni tvoreno. A dovedu si krasne predstavit , ze kdyby me nekdo prenesl rekneme na konec devatenacteho stoleti, tak bych asi vasnive podporoval ty ruzne rebelanty proti bezudnemu sprostemu a vulgarnimu kapitalismu. Ale protoze jsme zase zazil totalitu , ktera z toho vzesla, tak muzu jen snit o tom, ze se nekomu porari prijit na uslechtilou, lidskou a spravedlivou spolecnost.
Ale ted me zrovna muze trefit slak z tech nenazranejch kapitalistu- jestli je vam znamo tak nas tady v nasi zarne americe zavlekli tou svoji slepou chamtivosti do tezke hospodarske krize. Masaryk rikaval "hlavne nekrast a a nelhat ". Ted me pripada , ze nase trzni spolecnost stoji na dvou podobnych, lec opacnych principech : "krast a lhat" Vas Milan z Bostonu vecerniho- zrovna jsem mel hodinu vypnuta svetla v akci proti globalnimu oteplovani ...     

28. 3. 2008

zkouska blogovani plzenskeho uzvaneneho vsak mileho

No tak ja se teda pridavam do vasi zvanirny

27. 3. 2008

Nová vlna se starým obsahem


Odkaz na původní text z Tribuny 1983 (šest let po Chartě 77, další tvrdší zásah komunistické moci). Období likvidace mnoha českých kapel, hlavně vznikající nové vlny.
http://www.lidovky.cz/nova-vlna-se-starym-obsahem-dfo-/ln_redakce.asp?c=A080327_172401_ln_redakce_fho

RADY A RŮZNÉ VYCHYTÁVKY PRÁCE NA BLOGU

VLASTNĚ TAK JAK SE POSTUPNĚ PTÁTE TAK TO BUDU DOPLŇOVAT:
Co se zaslanou pozvánkou mailem:
můžete potvrdit a vkládat své příspěvky na blog (pozvánku do blogu zašlu případně znovu). Pokud potvrdíte, stanete se dopisovatelem, můžete přispívat, i přes svůj mail. Nebo zaslat mě a já obratem na blog umístím ...
Posílejte nápady, odkazy a doporučení, zpracuji to pro blaho všech či některých ...
Pozvánky do blogu a zapisování komentářů
Jak se přihlásit do blogu jako dopisovatel. Po obdržení pozvánky od Admina (Googlu) na Váš mail.
Vstoupíš na odkaz double klikem, pak pokud není prázdné okénko pro e-mail dáš použít jiný účet. Pokud nemáš účet u googlu, dáš vytvořit účet -pozor ne mail. Vložíš nějaký svůj existující mail ( i jinde založený, třeba seznam apod.) a zadáš heslo o 8 znacích. (pokud heslo tvého existujícího mailu nemá 8 znaků, základ hesla může být třeba stejný a doplněný do 8 znaků). Pak heslo zopakovat pro ověření správnosti. Pak vložit předepsané ověřovací slovo a zaškrtnout souhlas s podmínkami. Pak potvrdit a je to. Dlouhé heslo prostě k existujícímu mailu založíš pro tvůj účet na blog (nic se neplatí), staré heslo ti zůstane pro původní mail. Nové heslo je jen pro účet blogu na googlu.
Pak tento mail a nové heslo můžeš používat pro vstupy na blog. Otevřeš blog, vpravo nahoře (klikneš na přihlášení či sign in). Vložíš mail+heslo a jsi na blogu, ve svém hlavním panelu. Můžeš zadat-nový příspěvek a napsat ho, odkliknutím publikování, vložíš na blog.
Můžeš příspěvek upravovat, návratem do seznamu příspěvků (pokud návrat zrovna nevidíš, jdi přes hlavní panel). Vstoupíš do seznamu všech příspěvků na blogu, ale upravovat můžeš jen své.
Můžeš si
na záložce "povolení", založit-dopsáním, další mail, zaškrtnout vložit ihned a používat tento pro vkládání rovnou ze svého mailu, bez přihlášení do blogu. Napíšeš mail na svém PC a odešleš na tento další mail blogu, text se rovnou umístí na blog jako nový příspěvek. V hlavním panelu najdeš své nastavení-můžeš upravit dle sebe.
Komentáře lze pak psát buď jako anonym-rychlejší varianta (tam doporučuji se podepsat, aby se vědělo, kdo to přispěl). Druhá lepší varianta: napíšeš text, necháš zaškrtnuto Google/Blogger, vložíš mail+heslo a dáš náhled , stále můžeš opravovat text na závěr jsi li spokojen s napsaným dáš publikovat - dodržuj zde uvedené pořadí.
Vložení webového odkazu: (na jiné stánky či článek), napíšeš či zkopíruješ odkaz na jiných stránkách (označiš adresu myší a pak Ctrl+C, kopírovat), pak na blogu vložit do okna textu nového příspěvku, odkaz znovu označit (odkaz stále zůstává ve schránce), poté klikni nahoře v liště upravy textu na ikonku odkaz (podržení myši na ikonce zobrazí funkci ikony) otevře se okno pro vložení odkazu, (nejlépe vymaž co v okně je - http://), klikni do okna a dej Ctrl+V (=vložit ze schránky) tím vložíš web adresu, pak klávesu Enter a hotovo. Druhá varianta rovnou vložit odkaz do řádku pod titulkem nového příspěvku a tím budou ostatní na blogu moci proklikem přes nadpis přejít na vloženou stránku.
Přátelé blog není web, takže bylo by možná lépe používat komentáře do doby, kdy sami uznáte, kam se budou čtenáři ještě vracet. Při pochybnosti o čtenosti je lépe založit nový článek / příspěvek, případně s odkazem na jaký článek navazuje apod. Není to žádná povinnost, ale debata možná takto lépe "poteče". Komentáře ke starším článkům mohou jinak zmizet v propadlišti dějin blogu. Ptejte se, budu-li vědět poradím. A omlouvám se znalcům.

Legendární akce Jazzové sekce

Legendární akce Jazzové sekce
Člověče, už to bude letos 28 let ..
REFLEXNÍ TERAPIE LYMFATICKÉHO SYSTÉMU, REIKI, SPIRITUAL RESPONSE THERAPY - tel.: 775 320 714