2. 7. 2012



Mýtus kontrakultury
Kamil Fila, 17. 6. 2012, Respekt

Chyba kontrakultury spočívá v přesvědčení, že jejím základem musí být duchovní revoluce a vnitřní proměna, jež jsou hlubší než jen údajně povrchní institucionální změny. Přitom pokroku v řešení chudoby, lidských práv a sociální a zdravotní péče se vždy dalo dosáhnout pouze v reálné politice, která je samozřejmě nudná, zdlouhavá a kompromisní. Problém je, že zdánlivá a proklamovaná hloubka vnitřní proměny většinou končí u toho, že nosíte jen jiný účes a oblečení než vaše okolí.


37 komentářů:

Anonymní řekl(a)...

elelenerevoltujehele -
Víkeji, zdravím a díky za vložení tohoto tématu. Už několikrát jsem o této knize zde chtěl psát nebo ji tu uvést, neboť se mně zdá, že velmi úzce souvisí s částmi našich zdejších debat. Pravda, zatím jsem nečetl, ale recenze páně Fily se mně jeví jako poměrně zevrubná(vyšla ještě jedna recenze, tuším v Lidovkách, o něco více kritičtější, ale jiný kraj, jiný mrav, že...). Takže, co tu o této knize píši vychází tedy jen z tohoto a je to nutně zkreslené, to musím podotknout. A určitě je to kniha kontroverzní, o tom není pochyb a je to jeden z možných úhlů pohledů, jak nazírat složitý dnešek. Ale gró bylo vysloveno, konečně, je pregnantně vysloveno už v názvu knihy.
Co mě třeba zaujalo z recenze vycházející z dotčené knihy - cituji na přeskáčku: "Nežijeme v jakémsi pomyslném Matrixu, kde jsme všichni ovládáni neviditelným ideologickým systémem. Svět se skládá (a vo tom jsem tu psal nesčetněkrát, ale neuměleji) z miliard lidských bytostí, které všechny mají více či méně přijatelné představy o tom, co je dobro, snaží se navzájem spolupracovat a činí tak s různou mírou úspěšnosti. Pestré spektrum společenských institucí bohužel ale rozděluje plody i břemena naší spolupráce bohužel nespravedlivě (hm, takový je život, chtělo by se říct, dodávám já, což není o rezignaci, ale zde jen konstatování)...Různé kontrakulturní teorie...tvrdí, že systém udržuje globální kulturní řád jedině prostřednictvím útisku (zde jemně slyším Milana Kohouta, ale i LW, Pazyka či Vienu)...Řešení má být údajně znovu nastoleno pouze ve znovunabytí spontánní rozkoše a hédonimus je povýšen na revoluční doktrínu (já pozn.: nemohu si pomoct, ale cumbajšpíl hnutí Anymous a jemu podobní někdy cítím podobně, totální svoboda na internetu bez kapky zodpovědnosti, chceme vše a hned teď a tady!)". Konec citátů, abych to nezahltil a kromě toho Víkeji, jsi jeden důležitý uvedl pod anotací knihy...o nudnosti a nezajímavosti všední politiky a o duchovních revolucích a vnitřních proměnách (též zde několikrát propírané téma, které jsem si nedávno na margo toho dovolil zhruba označit názvem romantismus).
Zajímavý je i závěr recenze, tedy, shrnuto, jak z toho všeho, jež jistě není žádným vše zahrnujícím návodem s právem na omyl - cestou malých zlepšení, ale i někdy cestou řešení dnes zatím utopických. A Fila dodává, že paradoxně autory prosazovaný racionální přístup promlouvá k té nejmenší menšině lidí na světě: těm, kdo si prošli mládím rebelů a nyní už nechtějí být rozmazlené děti, chtějí umět žít skromněji. Milé.
Tož, besedujme.
Zatím.
Laďus
P.S.: Rád bych též něco doporučil a to dopis p. Smetany (kreslíř tykadel), který je na stránkách Deníku Referenda. Jakkoliv se může jevit jako naivní a prostý, je dle mého silný. Ten chlap se zachoval jako dospělý.

Anonymní řekl(a)...

JS

Knížku jsem nečetl - ani zmiňované recenze. Tak přičiním k tématu jen ryze osobní impresi. Řekl bych, že "kontrakulturu" (Co to proboha vůbec je? Pokud kupříkladu budeme akceptovat Platónův výklad pojmu kultury jako "péše o duši" je kontrakultura "nepéčí o duši?") řeší jen ti, kteří si o sobě myslí, že jí produkují. Kupříkladu Milan Kohout.

Doby, kdy kultura - myšleno jako umělecký produkt - nějak ovlivňovala společenské paradigma (kupříkladu ty mnohokrát již omleté šedesátky) - jsou už dávno pryč.

Dneska je kontrakulturou taky třeba hovno na podnose a drtivá většina společnosti to odzívne. Nuda. Stejně jako Milánkovy performance.

Společností rezonují úplně jiná jiná témata, než umělecká produkce, taky proto, že tato s "uměním" souvisí jen velmi volně.

Souvislost politiky s "kontrakulturou" nevidím prakticky žádnou. Politika na kulturu de facto sere a na na tu "kontra" zejména. (By the way, hezký příklad je výrok naší Andulky Šafářové, že by si hu nás v městysu v roce 2015 přála shlédnout nějakou pěknou operu a koncert Karla Gotta v amfíku na Locháči. Asi tam před lety chodila na rande, tak se jí zastesklo...).

A že by snad "kontrakultura" mohla být iniciátorem jakékoli "duchovní proměny?" Ha ha ha... Ono k ní naštěstí dochází, ale většinově úplně jinými cestami. Lidé začínají hledat svoji spiritualitu. Netrvdím, že jistou roli v tomto hledání nemůže sehrát i kultura (uměklecký produkt), ale asi nikoli zásadní.

Ergo - Víkej trochu zaspal, čemuž se při spočinutí v klidové pozici na toilet nelze divit. Hippies už tady byli... i když pár jich ještě přežívá v jako živý exponát v jeskyních na Kanárech.

""Nežijeme v jakémsi pomyslném Matrixu, kde jsme všichni ovládáni neviditelným ideologickým systémem."

Ale žijeme. Ten "neviditelný ideologický systém" se jmenuje kapitál.

Problém politiky není v tom, že je nudná a nezajímavá. Její problém je v tom, že je k hovnu. Jinými slovy - jejím objektem není správa věcí veřejných, nýbrž ona sama.

Anonymní řekl(a)...

JS

Napsal jsem nahoře spíše reakci na elelele, než na vložený text. Pokud jde o něj, pak:

"Problém je, že zdánlivá a proklamovaná hloubka vnitřní proměny většinou končí u toho, že nosíte jen jiný účes a oblečení než vaše okolí."

Bezvýhradný souhlas. To ovšem neznamená, že vnitřní proměny dosáhnout nelze.

Pokud jsem smysl vloženého příspěvku nepochopil, pak se omlouvám.

Anonymní řekl(a)...

JS

Aha. Tak jsem si tu recenzi přečetl. Jsem trochu zmaten, těžko se vyjadřovat ke knize podle její recenze...

Ale jestli Fila nekecá, a autoři si opravdu myslí toto:

"Kdo všechno tedy spadá do kontrakultury? Hippies, newagisté, mnozí antiglobalisté, různí gangsteři a teroristé, kteří tvrdí, že bojují proti systému, stoupenci tzv. culture jamming, tedy lidé kupující si „alternativní zboží“, a vůbec všichni, kdo jsou přesvědčeni, že jejich nonkonformita zasazuje silnou ránu kapitalismu, jenž po nás chce, abychom byli všichni stejní a ovladatelní."

pak vím jistě, že knihu číst nebudu. Teroristé, antiglobalisté a hipppies v jednom pytli? Řekl bych, že autoři o současnosti nepochopili vůbec nic.

Moc kecám. Už končím.

Vikej řekl(a)...

Milý JS, nedal jsem to sem dělat na tu knihu další recenze nebo recenzu recenzy, nebo jen z důvodů mojí obecné antipatie kontrakultury. To bychom se totiž museli napřed shodnout čemu tak říkáme. A o tom to možná je. Docela mě to mile překvapilo, že jsou jiní lidé, liberální a erudovaní, kteří sami prošli tou „kontrakulturou“ a již podnázev té knihy tě dává najevo jak se s ní rozešli. Tu nuanci jsi asi opravdu nepochopil.
Ohledně vlivu kontra-kultury na kapitalismus, oni dokonce píší, že kapitalismus z kontrakultury těží, a snaží se analyzovat jestli a jak kotrakultura ovlivnuje politiku. Tvůj uzávěr že by mohla být nějakým iniciátorem „duchovní proměny“ je ,“ha, ha, ha“. Ale třeba tě to tu někdo vysvětlí jinak, pokud tu nezůstane u pěti příspěvků :-)
Nevím jestli teroristé by se dali zahrnout mezi ty, které by se dalo označit jako „kontrakulturisty“, ale někteří anti-globalisté myslím docela určitě ano, a jsou hippies automaticky antikulturisté? Ti asi ano. Že jsou všichni kategorisovaní pod jedním „deštníkem“? A proč by nemohli?
Malá otázka co se nesnaží najít smysl života: “lidé kupující si „alternativní zboží“. Co je alternativní zboží? Všechno co není z megacentra, nebo zase jen něco? Chápu výrobky typu “míchaný tibetský čaj s infúzí mateřídoušky” místo sáčkového balení indického čaje v Penny.
Politika řeší nezajímavé a nudné věci, ale v tom ten problém s ní samozřejmě není. Nevím jestli myslíš, že všeobecně je vůbec aplikace politiky na hovno a měla by se klíďo zrušit úplně, nebo jenom myslíš tu dnešní politiku jak jí někteří politici praktikují?
A taky nevím kde jsem zaspal JS.

Anonymní řekl(a)...

LadaW
zajímalo by mě, zda se to týká i téhle digitální generace ...
http://www.ceskapozice.cz/zahranici/evropa/sbohem-acta-dekujeme

Anonymní řekl(a)...

JS

Víkeji mysli trochu alespoň někdy...

Jak je možné mít antipatii k něčemu, co neexistuje? A pokud existuje, nevíme co to vlastně je?

Napsal jsi:

"Nevím jestli teroristé by se dali zahrnout mezi ty, které by se dalo označit jako „kontrakulturisty“, ale někteří anti-globalisté myslím docela určitě ano..."


To je ale přece naprostá blbost co jsi napsal.

Názor na to, co je a není terorismus, se odvíjí a vždy odvíjel od názoru aktuálně panující politické moci. Současný prezident Republiky Kosovo, jistý Hasim Thaci, je kupříkladu pro Srby (pro mě též) krystalický terorista a pašerák drog. Pro politické korektníky z EU je to respektovaný osvoboditel utlačované albánské menšiny proti srbské většině.. Opravdu humorné.

A globalismus a antiglobalismus? To bys nejdříve musel celosvětově uzákonit, co z toho je dobře, a co je špatně. Z toho, cos napsal, plyne, že globalismus je podle tebe dobře. Proč? Oba pojmy jsou hodnotově přece zcela neutrální. Liší se jen v pohledu na výsledky jejich působení na společnost,. přičemž každý z obou má své výhody i nevýhody.

"že jsou všichni kategorisovaní pod jedním „deštníkem“? A proč by nemohli?"

No protože je to absolutní nesmysl, neboť ti kategorizovaní nemají spolu lautr nic společného, resp. jsou si vzájemně mimoběžní.

"Malá otázka co se nesnaží najít smysl života: “lidé kupující si „alternativní zboží“. Co je alternativní zboží? Všechno co není z megacentra, nebo zase jen něco? Chápu výrobky typu “míchaný tibetský čaj s infúzí mateřídoušky” místo sáčkového balení indického čaje v Penny."

Já nevím co je "alternativní zboží". Nebo vím - je to sémantický nesmysl. Zboží je prostě zboží a je úplně jedno, kde se zrovna kupuje.

"Nevím jestli myslíš, že všeobecně je vůbec aplikace politiky na hovno a měla by se klíďo zrušit úplně, nebo jenom myslíš tu dnešní politiku jak jí někteří politici praktikují?"

Politika je na hovno, protože neplní svoji funkci. Politika se stala standardním byznysem, kde na politickém trhu realizují jednotlivé firmy (strany) svůj profit skrze volební systém. Nebo jinak - kyvadlo poměru užitků a nákladů z této aktivity plynoucí se výrazně přechyluje směrem k nákladům. Když něco funguje blbě a ještě je to strašně drahé nekoupíš si to. Ale protože jsi Víkej - politiku si u voleb stejně koupíš. Tomu se říká víra, která hory přenáší... Nebo i jinak, ale to radši psát nebudu. Politiku zrušit samozřejmě nejde. Nicméně dá se čekat, že tento politický systém (západní) dozná v budoucnosti podstatných změn. A nebo skončíme... možná obojí.

Anonymní řekl(a)...

JS

elelele

"Ten chlap se zachoval jako dospělý."

No to je ale bomba!!! Možná bychom ho za to měli odměnit řádem Bílého lva. Podle mě je to ssmozřejmost, když dospělý chlap se zachová jako dospělý. Nebo je to u levicových liberálů nějak jinak? Svěř se...

Jan Jelínek řekl(a)...

Ahoj Víkeji, z JS si nedělej vrásky, když může myslet vážně kupříkladu toto (cituji JS):

"A globalismus a antiglobalismus? To bys nejdříve musel celosvětově uzákonit, co z toho je dobře, a co je špatně. Z toho, cos napsal, plyne, že globalismus je podle tebe dobře. Proč? Oba pojmy jsou hodnotově přece zcela neutrální. Liší se jen v pohledu na výsledky jejich působení na společnost,. přičemž každý z obou má své výhody i nevýhody."

Hehehe - prý !HODNOTOVĚ NEUTRÁLNÍ POHLED! na globalismus a antiglobalismus. Takový (hodnotově neutrální pohled) bys mohl mít, Víkeji, jen tehdy, pokud bys neznal význam těchto pojmů. Ale i tehdy, dáš-li „globalismus“ a „anti-globalismus“ do vzájemné souvislosti bez znalosti jejich významu, tak už jen ta předpona „anti“ ti napoví, že jsou oba pojmy v opozici, že „antiglobalismus“ je opakem „globalismu“. Že obsahují (evokují) protikladně vlastnosti, které „globalisté“ a „antiglobalisté“ HODNOTÍ protikladně.

Což (paradoxně, nejspíš s hlavou v toilet) potvrzuje i JS, když (!HODNOTOVĚ NEUTRÁLNĚ! :-D) o obou pojmech praví, že se liší jen: „v !POHLEDU! na výsledky jejich působení na společnost, přičemž každý z obou má své výhody i nevýhody.“

Jářku, to by bylo poprvé v dějinách lidstva, kdy nějaký výhodný (či nevýhodný) výsledek nějakého působení na lidskou společnost zůstal HODNOTOVĚ NEUTRÁLNÍ.
To je objev málem na „nobelovku“. Nebo na „anti-nobelovku“?

A další bezmyšlenkovitá perla JS (cituji):
„Já nevím co je "alternativní zboží". Nebo vím - je to sémantický nesmysl. Zboží je prostě zboží a je úplně jedno, kde se zrovna kupuje.“

Slovník praví: ALTERNATIVA, možnost volby mezi dvěma i více možnostmi. ALTERNATIVNÍ, jiný, zástupný, náhradní.

Když zůstaneme u (v příspěvku zmíněných) čajů. Čaj je kategorie zboží. Čajů je (jak přeci všichni víme) mnoho různých druhů, takže zákazníci mají k výběru toho svého čaje řadu alternativ. Mohou mít čaj indický, cejlonský, čínský…; černý, zelený, ovocný, bylinný…, prachový v sáčku, nebo čaj v podobě sušených čajových lístků, nebo čaj Team (v podobě hotového nápoje v plastové láhvi), který propaguje sám mistr Karel Gott. Čaj lze koupit nejen v supermarketech, ale i ve specializovaných krámcích a čajovnách, lze si exotické čaje přivézt z dalekých turistických cest…
V Česku se rozmáhají farmářské trhy, kde malo-pěstitelé a malo-chovatelé prodávají své výrobky, které jsou alternativou k mnohdy podezřelému zboží v supermarketech.
Ergo: myslím že všichni víme, co je míněno, když se setkáme s pojmy: kvalitní zboží, podezřelé zboží, luxusní zboží, prošlé zboží, módní zboží, trendové zboží, sekáčové zboží, značkové zboží, stylové zboží, exotické zboží… Připouštím, že spojení „alternativní zboží“ ještě není tak zaběhlé jako uvedené příklady, ale jazyk se vyvíjí. Kdo si dnes vzpomene, kdy jsme vstřebávali poprvé třeba spojení „alternativní kultura“, že…?
Nevím jak ostatním blogerům, ale mně v daném kontextu nedělalo potíže význam spojení „alternativní zboží“ pochopit. Ale možná jsem (zatím) vzácná výjimka.
JJ

Anonymní řekl(a)...

LadaW
http://aktualne.centrum.cz/blogy-a-nazory/komentare/clanek.phtml?id=751070
Z komentářů pod článkem E.Besta, mě padlo do oka třeba tohle:
"... Žádný komunismus nepadnul, protože žádný ještě nikdy nikde v praxi neexistoval a na 99,9 % ani nikdy nikde existovat nebude - je to totiž vrcholná utopie stejně jako např. skutečná demokracie, tedy vláda lidu... "
Nebo pěkná přesmyčka revoluce-levoruce ... :-)

Jan Jelínek řekl(a)...

Kdo hledá ideál, ten se nadosmrti nahledá. Žijeme v reálném světě reálných lidí a žádná utopie na nás nečeká. To vím na 100 %. Na to Besta ani jemu podobné nepotřebuju.

Chcete-li si přečíst něco opravdu konzistentního a shrnujícího o tom "proč jsou někteří tak bohatí a někteří tak chudí", doporučuji výbornou knihu Bohatství a bída národů od Davida S. Landese. (Vydal BB/art Praha 2004, orig. The Wealth and Poverty of Nations, W.W.Norton and Company, Inc. 1999.) Má to ehmuhmech 505 stran vlastního historického (politicko-ekonomického) textu (+ 44 stran bibliografie + 70 stran rejstříku). Není to tedy žádná beletrie ani populárně naučná práce, ale už dlouho jsem nic tak napínavého nečetl. Přečetl jsem to jedním dechem, ovšem nikoli jako "hermetické" pravdy předkládané mně k uvěření, nýbrž jako námět k přemýšlení a diskusi, tedy kriticky. Doporučuji! Knihu i přístup k ní.

Z autorovy předmluvy: "...chtěl jsem vystopovat a pochopit hlavní proud ekonomického pokroku a modernizace: jak jsme se kam dostali a co jsme, co vytváříme, získáváme a obětujeme. Tento cíl mi umožnil věnovat se tématu do hloubky i do šířky. Avšak i tak je to obrovský úkol, který vyžadoval náročnou přípravu a v nejlepším případě reprezentuje první přiblížení problematiky."

Spolu s dříve zmiňovanou a doporučovanou knihou Vzestup peněz od Nialla Fergusona tvoří vzájemně se doplňující komplex.
JJ

Anonymní řekl(a)...

JS

JJ

Plácáš nesmysly. Opět předvádíš svůj typický tanec mezi vejci, aby jsi dokázal to, co dokázat potřebuješ a hlavně co dokázat chceš.

Globalismus a antiglobalismus. Oba pojmy samozřejmě jsou hodnotově neutrální, protože neexistuje jediný člověk na světě širém, který by dokázal rozhodnout, který z nich představuje JAKOU HODNOTU. Tedy který z nich představuje "dobro" a který z nich představuje "zlo". Každý z nich je tak trochu "dobro" a tak trochu "zlo", přičemž obě "dobra" i obě "zla" se obsahově liší. A každý z těch jevů je pro společnost tak trochu "výhodný" a tak trochu "nevýhodný". Když plusy a minusy jsou v rovnováze, výsledkem je nulový stav. Hodnotově neutrální.

Alternativní zboží. Slovo alternativa není synonymum pro "výběr" nýbrž synonymum pro "náhradu". Jestliže nechci koupit originální toner od HP, koupím alternativní toner jiného výrobce. Ale mrkev z Penny není žádný originál, jehož substitucí (alternativou) by byla mrkev z farmářkých trhů. Mrkví je stopadesát druhů od stopadesíti výrobců a já mám stopdesát možností na výběr. To je celý ten krám. Proto pojem "alternativní zboží" je sémantická pitomost.

P.S. Dobře že jsi tu. Chudák Víkej bez tebe neví, co si má myslet..

P.S.S. Ta knižka Bohatství a bída národů je opravdu dobrá.

Anonymní řekl(a)...

vie
tak jsem byl potesit Albance v Albanii zvukem svych vyfuku, a uz jsem zpet, a ted budu opet chvili tesit vas.

JS napsal a tim me velice potesil:

"Politika se stala standardním byznysem, kde na politickém trhu realizují jednotlivé firmy (strany) svůj profit skrze volební systém."

To je uplne spravne, jen k tomu dodam, ze nejen firmy ale podle moznosti i jednotlivci. Profit ale nemusi byt jen penize ale i jine hodnoty. A mam dokonce pocit, ze to tak bylo vzdycky. Tezko si dovedu predstavit, ze by nekdy slo nekomu o neco jineho a jestli, tak z toho brzy procitnul.
Myslite si snad, ze Rimanum ve starem Rime slo o lid? Naky hovno! Slo jen o profit. Vzdycky slo jen o profit.
Ted je otazka, kdyz to uz vime, co ted? Jednoduse nic.
JeJe, Vikej, LL a par dalsich silencu se nechaji preblabolit k tomu, jak dulezite jsou jejich hlasy. OK. Jdou volit a co dal? Opet nic. Tady bych se rad starych politickych pardalu zeptal (JJ+LL), jestli nekdy premysleli a zhodnotili svoji pol-karieru? Ptam se uprimne! Bylo to globalne videno k necemu? Nebo to nejvetsi rozhodnuti bylo ze po patku nasleduje sobota? Jak jsme cetli v dnesnich zpravach.

Anonymní řekl(a)...

vie
"Alternativni" je slovo, ktere muze mit mnoho vyznamu.
Jako priklad pouziju treba chleba. Drive byly jen dva chleby, sumava a jeste nejakej, uz si nepamatuju jakej, jen vim, ze me babicka rikala, at koupim sumavu. Koupil jsem tedy sumavu.
Dnes jsou chleby kulate, ovalne hranate a jinak formovane, bile, tmave, jeste tmavsi, celozrnne, polozrne a jine, italske, s cibuli, se syrem, s ovocem, s orisky a se vsim moznym. Jedno maji ale spolecne, jsou smichany s ruznymi Ecky (E275 priklad) a to jednoduse proto, ze jsou vyrabeny ve velkovyrobnach, dodavany vetsinou mrazene a posleze dopekany v troubach primo v prodejne. Vypadaji sice jako cerstve, ale takovy chleba muze byt mozna take stary nekolik let.
Problem je v tom, ze tady se pohlizi na pojem "alternativni" jako na vyrobeny poctive, bez chemikalii a dejme tomu jako specialni nabidka. Lze tedy pohlizet na ruzne druhy chlebu jako na alternativni potravinu nebo jen jako na vice druhu? Pripominam, ze pojem alternativni, alespon podle meho pocitu vzniknul jako pojem jinak vyrobeny a neskodlivy. Potom tedy neni mozne na desitky druhu chleba koukat jako na alternativni potravinu, i kdyz ruzneho tvaru ale prece jen ze stejneho testa. A kdyz mate pekarnu, take nevite, jestli to nepecou z hotoveho testa, a nebo kde koupili mouku. A jestli do toho nacpali jeste Ecka, tak to potom take neni zadna alternativni potravina. A jestli nekterej sedlak pestuje kurata nebo husy a dava jim zrat hotove granule z kostni moucky potom take neni zadne alternativni kure.
V Cechach byl, co si pamatuji treba problem s nazvem pomazankove maslo, jelikoz EU nechtela, aby se to jmenovalo maslo, kdyz masla je tam jen par procent. Je to klamani spotrebitele. Ani nevim, jak to dopadlo. Naproti tomu se vesele prodava treba Eistee, kde je caje snad ani ne 1%.A ani v takovych jednoduchych pripadech se politikum nepodarilo prosadit zmenu nazvu a potravinarska loby vyhrala a vubec je otazka, jestli to politici vubec kdy chteli prosadit. Zrejme asi ne.
Takze zaverem alternativni soja neni genove pozmenena soja ale puvodni soja, ktera se mozna uz davno nikde nepestuje pro male vynosy. Maximalne ji ma nekdo na zahradce, pokud si uchoval jeste puvodni semena.
Alternativni medicina neni jiny jiny druh operace ale snaha o leceni prirodnimi lecidly a postupy, nutno rici ze vetsinou bez vysledku ale s vysokymi naklady.
Alternativni emergie je energie ziskana treba ze slunce nebo tepla a opet se spatnymi vysledky a vysokymi naklady.
Tak se chape slovo alternativni alespon tady.

Anonymní řekl(a)...

vie
jeste musim doplnit malickost k rozhodnuti, ze po patku nasleduje sobota. Za predpokladu, ze bych se stal poslancem, a musel hlasovat o tom, ze po patku nasleduje sobota, a to se nikomu nevysmivam, by se me musel zhroutit svet. pokud bych sel do politiky s predpokladem, ze udelam neco pro sve okoli. V opacnem pripade me to muze byt jedno, protoze vim, ze po patku bude sobota a potom dostanu tucnou mzdu.

Anonymní řekl(a)...

vie
pokud sem davate nejake odkazy, treba kouknete se na dopis Smetany na Deniku referenda, davejte sem link. Link vypada takto: http://... a neco. Ja nemam chut hodiny vyhledavat nejake clanky googlem a potom jeste premyslet, zda-li je to vubec ono.
Jeden link je to nejjednodussi!

Anonymní řekl(a)...

vie
Kultura ani kontrakultura ani zadne jine "kulturni smery" nebudou nikdy zadnou hrozbou pro politiku. Z jednoho prosteho duvodu. Politika, jak jsme si prave rekli nahore je orientovana ryze profitove, kultura ani kontrakultura nikdy. Bultura bude vzdycky kopirovat po okrajich kapital a bude se pohybovat presne po hranici vrsku a udolich kapitalu a politiky, uz jen proto, ze z kapitalu a politiky zije. A kontrakultura bude tahat za opacny konec provazu v uplne stejnych vysinach a nizinach. V tomto jsou dejme tomu vsechny tri skupiny tesne sepjate, navzajem se podporuji, doplnuji ale hlavne se potrebuji.
Na to uz nas kulturni referent doufam musel davno prijit, ze at chce nebo nechce, primo podporuje nasi krasnou falesnou demokracii. Proc? Protoze to ta falesna demokracie plati. A kontrakulturelni Kohout dela to same. Falesna demokracie mu dava ruzne dotace aby kritizoval je samotne.

Jan Jelínek řekl(a)...

Ahoj milí blablogeři. Vítám vás na letním doučovacím kurzu. Zdá se, že je k "hodnotové neutralitě globalismu a antiglobalismu“ a "alternativnímu zboží" zapotřebí (některým z vás) přičinit pro lepší pochopení ještě několik obsáhlejších poznámek.

V první lekci se proto vrátíme k termínu „alternativní zboží“:
Ještě jednou si, milí žáci, zopakujte a vtiskněte do paměti uvedené slovníkové definice (věřím, že jste všichni schopni připustit, že jsou zpracovatelé slovníků lidé odborně kompetentní): ALTERNATIVA, možnost volby mezi dvěma i více možnostmi. ALTERNATIVNÍ, jiný, zástupný, náhradní.

Ať už si kupujete mrkev, toner, chleba, čaj, čopra…(zbožím ale může být téměř cokoli, třeba výhled z rozhledny), pak, máte-li při koupi možnost výběru, volíte, vybíráte (ať už vědomě či ne) z alespoň dvou alternativ, ale obvykle z více možností. Buď tuhle mrkev, nebo jinou (nebo žádnou); buď tenhle toner, nebo jiný (nebo žádný), ….atd. V okamžiku každé volby vstupují „do hry“ kritéria volby, kritéria výběru.
Já, když si kupuju mrkev „u Lidla“ (mám rád mrkvový salát), tak je (u bedny se síťkami s odváženými a více-méně stejnými mrkvemi) mým kritériem výběru to, aby se ve vybraném balení nenacházela mrkev nahnilá či (oproti standardu v ostatních baleních) nějak deformovaná. Cherry rajčata kupuju taky u Lidla a ne v Normě, kterou mám sice blíž než Lidl (opět kritérium výběru, tentokrát prodejny, a to podle časové dostupnosti), protože v Normě mají cherry rajčata bohužel dražší. Oproti Lidlu mají v Normě levnější uzená kuřecí stehna (a to – pro důchodce – o dost), ale oproti stehnům v Lidlu jsou stehna v Normě o trochu menší. V tomto případě se kritéria výběru podle ceny a velikosti (váhy) alternativních kuřecích stehen poněkud střetávají. Přesný propočet jsem zatím neprovedl; doposud, až na jednu výjimku, u mě vždy zvítězila levnější stehna z Normy, u Lidla jsem si ta větší koupil jen jednou, když je v akci zlevnili na úroveň těch menších z Normy. A pošmák jsem si!
Kritériem výběru lidí tlačících se u stánků na farmářských trzích může být (i zcela nepodložená a klamavou reklamou vtisknutá) víra, že nekupují mrkev z chemicky zatížené velkovýroby, ale z poctivě, zdravě staromilsky (protože „nechemicky“) obhospodařované zelinářské zahrady. Nebo je tím kritériem „vlastenecké rozhodnutí“ kupovat dražší české a nikoli levnější dotované unijní výpěstky, a podporovat tím české výrobce. To jsou (mohou být, můžete se zákazníků trhů zeptat) faktory, které dodávají mrkvi ve „farmářském stánku“ požadovanou ORIGINALITU a UNIKÁTNOST oproti jiným dostupným mrkvím. Nějaké „kritérium výběru“, které je přivedlo právě na farmářské trhy a ke koupi zdejší mrkve, budou mít určitě. U mrkve třeba jen to, že si ji zapomněli koupit v supermarketu, a mají to z trhu domů blíž, než aby se kvůli pár korunám navíc vlekli zpátky do krámu za levnější mrkví. A třeba je na farmářský trh přivedla jen zvědavost, byli jím zklamáni a příště, při volbě (alternativy) zda na trh zajít, nebo ne, bude pro ně rozhodujícícím kritériem (pro rozhodnutí návštěvu trhu vynechat), předešlá negativní zkušenost.
(pokračování)

Jan Jelínek řekl(a)...

(pokračování)
Žák viena pojmy „alternativa“ a „alternativní“ pochopil správně a téma „alternativního zboží“ doplnil o několik bystrých postřehů, které ovšem v závěrečné větě příspěvku poněkud devalvoval z obavy, aby dominantní pozici JS, vůdce třídní klaky („s baterkou a výfukem“ ve znaku), v jeho intelektuální autoritě příliš neoslabil.

Než budu pokračovat, dovolte mi drobnou poznámku k velkovýrobě chlebů v pekárnách supermarketů z rozvážených polotovarů nadupaných různými „éčky“ a dalšími chemickými vychytávkami, jak se o nich žák viena rozepsal. Já na konkrétní obsahy různých druhů chleba kašlu, řídím se podle chuti a ideálem, dlouho nenaplňovaným, aby mi někdo nabídl chleba, který bude vypadat, cítit a chutnat jako voňavé křupavé pecny z mého dětství. Před pár lety jsem konečně v Plzni na takový narazil, jmenuje se ´sebera´, peče ho malá pekárna a já si ho kupuju naproti v řeznictví. S důchodcovským povzdechem dodávám, že je o dost dražší než stejná váha chlebů v supermarketech.

Zpět k „alternativnímu zboží“, „alternativní kultuře“, „alternativní medicíně“, „alternativní energii“…atd., k těmto údajným „sémantickým nesmyslům“, jak se pokouší JS své nynější spolužáky přesvědčovat. Na začátku letního semestru k nám do blabloggerské třídy propadl z vyššího ročníku, a tak je (a to jen v některých předmětech) vyzbrojen o něco vyšší úrovní znalostí. Ovšem nikoli dobře vstřebaných, proto k nám do naší třídy koneckonců propadl. Přesto se, milí žáci, cítí býti vám nadřazený, některé z vás se dokonce pokouší poučovat, okřikovat a zesměšňovat.

Inu, když nám JS svým tvrzením tak neopatrně zabrousil do obecné jazykovědy (respektive do sémiotiky, jako jednoho z nástrojů, které jazykověda používá) ať nám za domácí úkol sdělí, zda je výrok „alternativní zboží“ nesmyslný z hlediska denotace, komprehenze, signifikace nebo intenze. Už se těšíme.
JamosJ

Anonymní řekl(a)...

vie
Milej JeJe, jestli se rozhodujes mezi Lidlem a Normou tak te nemusi alternativni vyrobky vubec zajimat. Ujistuji te, ze ze je to prast jako uhod. Vsechno stejne, jse uz jen o cenu. A z takoveho prave supermarkety tezi. Asi tak, jako kdyz mas ve meste dve benzinove pumpy, kde je jedna z nich pravidelne dva dny levnejsi. Hrajou si s vami jako kocka s mysi. Nezapominej na to, ze zamestnavaji psychoanalitiky a jine profese, ktere zkoumaji, jak blbecka jeste vic zblbnout.
Na druhe strane musim rict, ze alternativni zemedelci jsou take jen lide, a jakmile dostanou prilezitost, budou s nami hrat uplne stejnou hru jako supermarkety.
Jako priklad mohu dat sebe, mam tri obchody a uz dlouha leta musim neustale zlevnovat pod tlakem retezcu, kteri nabizi kolikrat stejne zbozi za desetinu ceny nez ja. Pouze ale kratkodobe.
Jeste je zde ale druhy pohled, a to muj pohled na kupujici. Ti jsou dnes uz tak oprskli, ze se snazi handlovat o cokoliv a dokud me nezaslapou uplne do podlahy, nejsou s cenou spokojeni. Nekteri by dokonce i chteli, abych jim ke koupenemu zbozi zaplatil jeste dovolenou. Jo, trochu to zvelicuji, ale je to tak. Par jsem jich uz dokonce vyhodil s tim, at uz k nam nikdy nechodi. Ale jsou take slusni lide. Je to jednoduse vsehochut.
Chci rict, ve zkratce, ze si stezujeme a kolikrat se sami chovame jeste hur.

Anonymní řekl(a)...

vie
vsechno je jen hra na to, kdo koho na neco nachyta. Pro zlepseni vasi nalady vam neco napisu. Pred odjezdem na dovolenou vidim u telefonni spolecnosti na netu reklamu: Kupte si vyhodny balicekpro telefonovani z dovolene a predejdete tak astronomickym uctum! Evropa 30 minut za 5 eur pro telefonovani z Evropy. No dobra, rikam si, 5 eur je pakatel, kdyby se neco stalo, muze se to hodit. Tak jsem si ho koupil. Jel jsem do Evropy.
Vcera koukam na ucet a fakture dole truni astronomicka suma 75 eur za telefonovani, nutno podotknout, ze takovou sumu jsem za telefonovani jeste nikdy nezaplatil. Zkoumam proc je to takova horentni suma, kdyz jsem si koupil balicek Evropa30. Zanedlouho jsem na to prisel. Balickem Evropou30 se mysli pouze EU, nikoliv cela Evropa. Ja byl v Srbsku, Bosne, Montenegru Chorvatsku a ty v EU nejsou.
Inu klasicky priklad zakaznicke nepozornosti a dobre klamave reklamy.

Anonymní řekl(a)...

vie
tak jsem se vas tady nekde zeptal na vysledek politicke drahy. Odpovedi je mlceni. Odpovim tedy za vas.
Museli jste prijit na to, ze jste v nejlepsim pripade rozhodovali akorat o tom, ze po patku nasleduje sobota. To pisu jako priklad naprosto banalniho rozhodovani o tom, co kazdy stejne vi. A i pokud jste chteli, stejne jste politicke ovzdusi neposunuli ani o milimetr takze jste tam byli, alespon jak ja tovidim naprosto zbytecni. Skutky by se kutalely dal svoji cestou s vami nebo bez vas. A s volbami je to, bohuzel at chcete nebo ne uplne stejne. Vic k tomu uz ani nejde rict.
A dohadovat se o tom kdo je chytrejsi nebo hloupejsi je take uplne to same. Potrefeny rozhodne nezhloupne nebo najednou nezchytra, kazdy zustane takovy jaky je. A svet se stejne bude tocit dal a i kdyby jste tisickrat zjistili, ze jste nejchytrejsi, tak vam to stejne nic platne nebude a svet se kvuli vam nezastavi.
Defakto nam muze byt tech chytrych lito, jsou stihani stokrat denne zjistenim, jak jsou chytri a pokazde bezi k oknu se podivat, co se bude venku dit. Stokrat denne koukaji a koukaji a venku nic. Vubec nic se nedeje. Takovi zazivaji neobycejne velikou frustraci.

Anonymní řekl(a)...

JS

JeJe

Nuda. Jako každá sofistika. Polepši se - máš na víc.

Anonymní řekl(a)...

eleleuvědoměle -
a po sobotě je neděle a po neděli pondělí a tak to v tom světě útěšně kolotá...až do skonání věků.
Papas

Anonymní řekl(a)...

vie
Sedime ve smrdute, nevetrane hospode. Kazdy civi pred sebe a drzi si svuj teplajici pullitr.
Ten co nikdy nic nevi, mlci. Ten co vi vzdycky vsechno take. Ten ktery na vsechno prikyvuje, nema na co prikyvovat.
Po stenach hospody visi usmudlane a od koure zahnedle plakaty s napisy : To je hnus!
A naproti pres ulici, pod transparenten Save the world jeden rozdava svatojanske poukazky na pivo.
Olomoucke dny zkoncily, sirecky prezily.

Anonymní řekl(a)...

Pro Vie
Dokonalé
.
.
.
Pazyk

Anonymní řekl(a)...

elelenasvětlosedere -
tů Vídeň -
jojo, dobré. Ovšem, víš Milošu, s tebou je to trochu obtížné resp. je obtížné s tebou vést blablakecy, protože si v podstatě hned odpovídáš, vedeš si monolog (viz víc už k tomu nelze říct apod.). A proč ne, to je tvoje věc, ale jest otázka proč na to vůbec odpovídat, když to stejně všechno víš, proto jsem tak reagoval.
Che, ale dobrá, má politická dráha skončila v r. 1992, když jsem skončil s poslancováním. Od té doby jsem neměl ni žádnou politickou funkci, a až na drobné chvilkové minulé záchvěvy ani po ní netoužím, dnes už ani náhodou. Jinými slovy, těším se na důchod, pokud se jej dožiji. Ale to je ještě bohužel nebezpečně daleko. Mé poslancování bylo dáno především euforií, která tu zavládla po r. 89 a která vymrštila tehdejší Občanské fórum do parlamentů, nutno ovšem říct, že první dva roky se dost lišily vod let následujících, tedy v politice. Lumpové a grázlíci začali nastupovat až po tomto roce. Výsledek vidíme dnes.
Jestli jsem něco dokázal nebo ne, na to ti nedokáži odpovědět, vo něco jsem se pokoušel, vo něco ne, něco vyšlo, většina samozřejmě nevyšla, tak, jak to vobyčejně bejvá. Byl jsem, tak jako většina tenkrát, naprostej greenhorn oproti šíbrům, hlavně z advokátských řad a komoušům, kteří tam byli ještě z dob před listopadem. Ale, z druhé strany, to byl jedinečný životní zážitek, vostře se odlišující od toho, co bylo předtím a i poté. No a tak...
Kulturní referent

Anonymní řekl(a)...

vie
tak ja jsem takovej zlej, ze vam znemoznim diskuzi, kdyz si na sve otazky hned sam odpovim. To bude asi tim, ze vzdycky vsechno vim sam nejlip.
Jsem rad, ze jsi se tentokrat nenechal odradit a musim priznat, takhle nejak vypada diskuze. I kdyz je trochu prekvapujici, ze si nedokazes odpovedet, zda-li to k necemu bylo. Sakra, to prece musis vedet a nebo se bojis pravdy. Ja to nikomu a ani tobe Lado nezazlivam, i kdyz se spis priklanim k tomu, za predpokladu, ze ty nevis presne, ze to bylo spis k nicemu. Kdyby to k necemu bylo, tak bys to musel rezolutne zastavat, kdyz si nejsi jisty, tak to spis vypada na tu druhou moznost. To myslim z hlediska spolecenskeho, nikoliv osobniho.
Ale dyt ano, o nic nejde, to nikdo nemohl vedet, jak to dopadne. I kdyz jsme dnes trochu chytrejsi a muzeme to uz i predpokladat, ze to dopadne k nasi nespokojenosti, za predpokladu, ze to myslime dejme tomu jako pro celou spolecnost.
For je v tom, ze to vypada, ze to tak vzdycky bylo, dejme tomu za vasi aktivni cinnosti zavladlo kratke tapani, coz se pozdeji dalo opet do normalnich koleji, nebo jak ty pises, do vlaku naskakali ruzni lumpove a grazlici.
Jenze, oni to nejsou lumove a grazlici, to se ted podrz, ze jo, oni to jsou obycejni lide, nikoliv lumpove, jen taci, kteri maji prioritu nastavenou trochu jinde, nez by meli mit, kdyz uz zastupuji volice. Meli by myslet predevsim na volice a ne vetsi mirou na sebe.
Oni by totiz nutne potrebovali pred volbami potvrzeni od psychologa, ze maji ve velke mire socialni citeni.
A ja si ted pripadam, kdyz to pisu jako nejakej zanicenej marxista. Coz bych teoreticky mohl byt, kdyz nejsem s tim co je, spokojeny.
A opet me nezbyva nic jineho nez sahnout do sve "zauberkiste" (kouzelna krabice) a vylovit z ni ponauceni, ze se zadne zazraky dit nebudou a vsechno pujde tou cestou jakou to vzdycky slo bez ohledu na to, jestli pujdu volit nebo ne.
Zazraky se nedeji!

Anonymní řekl(a)...

eleleukulele -
no vida Milošu, jak se nám to tu hezky diskutuje:-). A musím říct, že s tebou v druhé části toho, cos napsal i do jisté míry souhlasím i s tím, že zázraky se skutečně nedějí (výjimky potvrzují pravidlo). Zrovna včera jsem shodou vokolností našel nějaký článek (a který teď zaboha nemohu nalézt a nejsem si jistej, zdali jej správně ocituji) na webových stránkách Deníku Referendum, kde občas vyjde něco dobrého, který neříkal nic jiného na téma politiky a jejího personálního obsazení než ty a to na příkladu odkudsi ze Španěl, kde si nějací zemědělci vzali úvěr na koupi pozemků, které však nenesly vlivem sucha a zemědělci neměli čím splácet úvěr a banka jim ty pozemky začala odebírat. Za jedním z oněch zemědělců přišel zástupce banky s tím, že mu ty pozemky vezme a ukázalo se, že je to člověk ze sousední vesnice, se kterým se dobře znal a který se ihned začal vomlouvat, že za to nemůže, že si musí taky nějak vydělat i když ví, že činí svinstvo. Jinými slovy, onen blogař tím chtěl říct, že vše začíná u nás všech, u každého z nás, že nemá smysl dělit společnost na známé 99% a 1%, jsme to my všichni, někdo více, někdo méně, že ani politici nepadají z nebe, ani ty grázlíci a lumpové, jak vo nich píšeš (to je milý nápad, že by měli projít nějakým psychologickým školením:-)). Na toto téma jsem sem kdysi něco hodil a to, kupř., že v nějakém průzkumu se ukázalo, že u nás lidé, nakupující, anebo přímo zaměstnanci, tedy v podstatě ti obyčejní občané, způsobí přikrádáním v superhypermarketech roční škodu ve výši 10 mld. Kč. Nejvíce v celé Evropě. Nechci tu teď bádat proč tomu tak je, to je na širokou analýzu a je to komplikované téma, ale to je to podhoubí, ze kterého vyrůstá dnešní absurdní česká politika, bohužel.
Druhou stranou tohoto problému je systém, který nakonec v některých případech lidi vhání do jednání, jež je nahlédnuto z pozice mravní, nemorální = krádež, korupce, lhaní. No jo, jenomže, když to zjednoduším, bez peněz prostě žít nelze (anebo budou jednou peníze neexistovat?, viz 4 dohody JD?, protože čím dál víc to jsou jen bezcenné papírky?). Jde jen vo to (jak též uvádíš), jak má každý z nás nastavenu prioritu, kam je schopen dojít. V této souvislosti opět použiji blogařskou diskusi ve zmiňovaném Deníku Referendum, kde jakýsi Josef Heller (pravděpodobně marxista, jako ty:-)) říká, že jediná změna (a opět zestručňuji), která je možná je samosprávné vlastnictví, když, jak se zdá soukromé vlastnictví, vykořisťování jednoho druhým (kromě malovýroby) se čím dál víc neosvědčuje (viz 99% versus 1%, kdy ty nůžky se stále více rozevírají). A nemyslí tím jen držení a ovládání výrobních prostředků, ale zasahuje i do prostor zdravotnictví, nejrůznějších rad atd. Na to se mu dostalo vodpovědi, no jo, to je jen krasodušné řečnění, když existují lidi, kteří zkrátka a dobře se vždycky budou chtíti mít lépe než ti ostatní a kteří budou vždy usilovat vo moc, vo prachy. Heller odpovídá, že tyto vlastnosti nám byly v průběhů staletí vlastně vštípeny a že toto (samosprávné vlastnictví) je cesta, jak toto „odštípit“(:-)).

Anonymní řekl(a)...

Pokr.: dostalo se mu odpovědi, že toto je výsledkem evolučního procesu, který trvá miliony let a ne že nám to bylo kýmsi (horní vrstvou) nasunuto do hlav a že tudíž časový horizont, jak toto změnit je nesmírně dlouhý ne-li nemožný. Myslím si, že toto je to nejpodstatnější resp. diskuse o tomto je to, ze kterého vše vybíhá – krize demokracie, krize dnešního světa (alespoň tedy v naší západní civilizaci).
Použiji ještě jeden příklad, tentokráte z Respektu, kde Václav Cílek říká (a vono to s tím souvisí), že s velkou netrpělivostí byla očekávána zpráva britské Královské společnosti, organizace, která si může dovolit být objektivní. Tento svět má zjednodušeně řečeno jenom dva základní problémy – populaci a spotřebu. 1) V chudších zemích vzniká ekvivalent milionového města každých 5 dní a tempo se nezpomalí ani v dalších desetiletích. 2) Zpráva uvádí, že zavedení dematerializace, životního stylu, který spotřebovává stále méně materiálů i energetických surovin, je prostě nevyhnutelné. Je nás moc a na planetě s konečným množstvím zdrojů (zázraky se fakt nedějí, zvláště zde), se budeme muset rozvíjet spíše nemateriálně, třeba zpěvem, sportem nebo dlouhými vycházkami podél šumících řek. OK, a já se ptám, jak k tomu lidstvo dospěje s ohledem na výše uvedené, že jsou mezi námi lidé, kteří prostě spotřebovávat více a více chtějí a budou chtít (růst růstu růstu)? Dobrovolně se uskromní, uskromníme? Anebo, mé oblíbené, si budeme muset tzv. šáhnout na horkou plotnu, abychom pochopili, že jisté věci dál už takto nejdou (ještě použiji něco, tentokráte z Britských listů – tuším, že tři dny tomu nazad), kde je rozhovor s jakýmsi Slovákem, Jurajem Mesíkem, který říká, že si začíná nakupovat trvanlivé potraviny, protože zanedlouho – kromě jiného - dojde ke krizi v zásobování, kdy se budou po městech potulovat zoufalí lidé bez jídla – příliš pesimistický pohled?, nevím)? A použijeme k tomu všechny myslitelné prostředky, včetně třeba donucovacích?
Toto vše jsou mé otázky a to i vůči Milanovi, který tak vehementně kritizuje kapitalismus, přičemž, dle mého nebere tyto otázky v potaz.
Omluva za délku, stejně je to jen nadhození, avšak snad související s našimi tématy.
K mým politickým výsledkům Milošu snad zítra. Jenom podotknu, že se zde nijak nebojím pravdy, proč taky? Kromě toho, že na spoustu věcí jsem zapomněl, je to opět na delší psaní a zároveň nemohu poctivě přesně říct, jestli to něco přineslo anebo ne, možná jsem někdy něco malililinko ovlivnil, ale nejsem si tím jistý, spíše asi ne. Ale kdo ví.
LaďusPaďus

Anonymní řekl(a)...

vie
tak zaprve, zrovna uplne nahodou o tom neco vim. Vlastni zamestnanci delaji zhruba 70% skod. To znamena, vlastni zamestnanci kradou nejvice. To mam kdysi od pojistovny.
Ladiku, kdyz furt nekoho citujes, je to proto, ze si netroufas napsat, ano, to jsem vymyslel ja (treba strach z JeJeho), nebo je to proto, aby jsi svym slovum dodal vetsi vahu (podporeno jakym si blogarem) Ale neber me vazne, ze jo. Aby ses zase nezarazil. :)))))
Spolecnost je mozno rozdelit do dvou hrubych kategorii. Marxiste, to jsou ti, co maji malo a premysleji, komu co vzit, aby meli vic. Nebo co znarodnit. To jsme defakto my vsichni co sem piseme, jelikoz me neni zname, ze by byl nekdo z nas bohaty.
A druha kategorie je kapitaliste ci jinak bohati, tech je malo ale vlastni vetsinu vseho.
Pochybuji, ze ti by si nekdy sahli na horkou plotnu, jedine co je muze ohrozit jsou marxiste s jejich znarodnovanim, proto take mela amerika drive takovy strach z Ruska a spol. jelikoz hrozilo, ze se znarodnovaci nalada bude sirit po svete. Ted je uz vsechno v cajku, amerika si mne ruce. Marxiste jsou preskoleni na kapitalisty a nebezpeci zatim nehrozi.
Nuzky se budou rozevirat dal a to tak dlouho, dokud kapitalisti a bohati nebudou mit vsechno a ostatni vubec nic. Je to krasne videt na Africe.
Ale to nas nemusi vubec trapit, jelikoz my za par let tady s tou erou zkoncime a uz se nikdy nevratime.
V tom mame jasno. Me jde o ted. Co mame delat ted?
Bud se staneme bohatymi, a to jde skutecne obtizne a tak nam zbyva uz jenom posledni, na vsechno se vykaslat a vubec se tim nezabyvat.
Pro pracovite a premyslive je jeste mala odbocka, ze nejak ziskaji alespon tolik, aby sami byli trochu vice zajisteni nez ostatni. A to je cely kolotoc.
A ted tady nejaky casek zase nebudu.

Jan Jelínek řekl(a)...

Drobná pedagogická vsuvka: Nemá valného smyslu diskutovat o podrobnostech "sociologické" teorie světa, která rozeznává jen dvě kategorie lidí. "Marxisty" a "bohaté". Z vulgarizovaných (nesprávně zjednodušených, zploštělých, zkomolených) premis nelze vyvodit plastický obraz skutečnosti. Pro jistotu dodávám, že i když se zadaří „vytvořit obraz světa“ co nejplastičtější, vždy je a i v budoucnu vždy bude do jisté míry nepřesný a neúplný.

Ale abych vienu úplně neodbyl, i když si jeho "politologické" a "sociologické" teorie, jak si je ´ad hoc´ podle aktuální potřeby „cucá z palce“, nic jiného nezaslouží, připomeňme si (bez nároku na úplnost), jaké druhy moci ve světě lidí na lidi působí:
Moc politická, moc peněz , moc náboženská (církve, víra, náboženský fundamentalismus…), moc idejí (humanismus, marxismus, islamismus…), moc ekonomická, moc zbraní, moc zákona, moc úřadu; ale také síla rozhněvaného davu, moc odborů, moc politicky, vojensky, gerilově organizovaných odbojových protivládních skupin...
Z hlediska moci jednotlivce: síla (autorita) osobnosti, vzdělání, bohatství, charisma, talent, fyzická síla, znalost bojových dovedností, síla přesvědčení, osobní odvaha; ale také ambicióznost, mazanost, bezskrupulóznost, schopnost manipulovat druhými...

Menšina bohatých a většina chudých, menšina vládnoucí faktickou mocí a jí ovládaná většina s mocí (obvykle jenom) potenciální, nicméně reálnou, tu je a byla odjakživa. To věru není žádný objev. Ani ten fakt, že svět není jednoduché místo pro život, a že je stále v pohybu. Kupodivu se na imanentní složitost a proměnlivost světa často, i tady na blablogu, nebere zřetel.
Stejně pochybenou vulgarizací, jako „marxisté versus bohatí“, trpí další z vienových „objevů“, že „v politice jde jen o profit“.
JamosJ

Anonymní řekl(a)...

LadaW
napadá mě s úsměvem na rtech to známé vejce nebo slepice, co bylo dřív stát nebo lid. Pro voliče se tam taky něco najde. Ale jinak to jistě není veselé.
http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jan-urban.php?itemid=17160

Vikej řekl(a)...

No a dosel jsi k reseni kdo byl driv?

Anonymní řekl(a)...

LadaW
Vikeji nedošel, představ si to, je to věru filozofická otázka. Ale napadlo mě, že by mohlo přibýt třetí téma, zda nebyl ještě před tím vším Vikej - Kladeč otázek. :-)... tady musí být smile, asi bohužel

Vikej řekl(a)...

Jo ták, ona to byla „věru filosofická otázka“.... tak to promiň <( :-)

Anonymní řekl(a)...

LadaW
stanu se kladečem, to je asi příjemnější role.. a pokud jsi to chápal jinak (věcně?). Co bys na to odpověděl?

RADY A RŮZNÉ VYCHYTÁVKY PRÁCE NA BLOGU

VLASTNĚ TAK JAK SE POSTUPNĚ PTÁTE TAK TO BUDU DOPLŇOVAT:
Co se zaslanou pozvánkou mailem:
můžete potvrdit a vkládat své příspěvky na blog (pozvánku do blogu zašlu případně znovu). Pokud potvrdíte, stanete se dopisovatelem, můžete přispívat, i přes svůj mail. Nebo zaslat mě a já obratem na blog umístím ...
Posílejte nápady, odkazy a doporučení, zpracuji to pro blaho všech či některých ...
Pozvánky do blogu a zapisování komentářů
Jak se přihlásit do blogu jako dopisovatel. Po obdržení pozvánky od Admina (Googlu) na Váš mail.
Vstoupíš na odkaz double klikem, pak pokud není prázdné okénko pro e-mail dáš použít jiný účet. Pokud nemáš účet u googlu, dáš vytvořit účet -pozor ne mail. Vložíš nějaký svůj existující mail ( i jinde založený, třeba seznam apod.) a zadáš heslo o 8 znacích. (pokud heslo tvého existujícího mailu nemá 8 znaků, základ hesla může být třeba stejný a doplněný do 8 znaků). Pak heslo zopakovat pro ověření správnosti. Pak vložit předepsané ověřovací slovo a zaškrtnout souhlas s podmínkami. Pak potvrdit a je to. Dlouhé heslo prostě k existujícímu mailu založíš pro tvůj účet na blog (nic se neplatí), staré heslo ti zůstane pro původní mail. Nové heslo je jen pro účet blogu na googlu.
Pak tento mail a nové heslo můžeš používat pro vstupy na blog. Otevřeš blog, vpravo nahoře (klikneš na přihlášení či sign in). Vložíš mail+heslo a jsi na blogu, ve svém hlavním panelu. Můžeš zadat-nový příspěvek a napsat ho, odkliknutím publikování, vložíš na blog.
Můžeš příspěvek upravovat, návratem do seznamu příspěvků (pokud návrat zrovna nevidíš, jdi přes hlavní panel). Vstoupíš do seznamu všech příspěvků na blogu, ale upravovat můžeš jen své.
Můžeš si
na záložce "povolení", založit-dopsáním, další mail, zaškrtnout vložit ihned a používat tento pro vkládání rovnou ze svého mailu, bez přihlášení do blogu. Napíšeš mail na svém PC a odešleš na tento další mail blogu, text se rovnou umístí na blog jako nový příspěvek. V hlavním panelu najdeš své nastavení-můžeš upravit dle sebe.
Komentáře lze pak psát buď jako anonym-rychlejší varianta (tam doporučuji se podepsat, aby se vědělo, kdo to přispěl). Druhá lepší varianta: napíšeš text, necháš zaškrtnuto Google/Blogger, vložíš mail+heslo a dáš náhled , stále můžeš opravovat text na závěr jsi li spokojen s napsaným dáš publikovat - dodržuj zde uvedené pořadí.
Vložení webového odkazu: (na jiné stánky či článek), napíšeš či zkopíruješ odkaz na jiných stránkách (označiš adresu myší a pak Ctrl+C, kopírovat), pak na blogu vložit do okna textu nového příspěvku, odkaz znovu označit (odkaz stále zůstává ve schránce), poté klikni nahoře v liště upravy textu na ikonku odkaz (podržení myši na ikonce zobrazí funkci ikony) otevře se okno pro vložení odkazu, (nejlépe vymaž co v okně je - http://), klikni do okna a dej Ctrl+V (=vložit ze schránky) tím vložíš web adresu, pak klávesu Enter a hotovo. Druhá varianta rovnou vložit odkaz do řádku pod titulkem nového příspěvku a tím budou ostatní na blogu moci proklikem přes nadpis přejít na vloženou stránku.
Přátelé blog není web, takže bylo by možná lépe používat komentáře do doby, kdy sami uznáte, kam se budou čtenáři ještě vracet. Při pochybnosti o čtenosti je lépe založit nový článek / příspěvek, případně s odkazem na jaký článek navazuje apod. Není to žádná povinnost, ale debata možná takto lépe "poteče". Komentáře ke starším článkům mohou jinak zmizet v propadlišti dějin blogu. Ptejte se, budu-li vědět poradím. A omlouvám se znalcům.

Legendární akce Jazzové sekce

Legendární akce Jazzové sekce
Člověče, už to bude letos 28 let ..
REFLEXNÍ TERAPIE LYMFATICKÉHO SYSTÉMU, REIKI, SPIRITUAL RESPONSE THERAPY - tel.: 775 320 714